慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

ホーム  »»  アイテム一覧  »»  アイテム詳細

アイテム詳細

アイテムタイプ Article
ID
AN0006957X-00000066-0045  
プレビュー
画像
thumbnail  
キャプション  
本文
AN0006957X-00000066-0045.pdf
Type :application/pdf Download
Size :824.6 KB
Last updated :May 18, 2010
Downloads : 1990

Total downloads since May 18, 2010 : 1990
 
本文公開日
 
タイトル
タイトル 個別指導場面における他者説明と学習の関係  
カナ コベツ シドウ バメン ニ オケル タシャ セツメイ ト ガクシュウ ノ カンケイ  
ローマ字 Kobetsu shido bamen ni okeru tasha setsumei to gakushu no kankei  
別タイトル
名前 The relation between explaining to others and learning in tutoring situations  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 伊藤, 貴昭  
カナ イトウ, タカアキ  
ローマ字 Ito, Takaaki  
所属 慶應義塾大学大学院社会学研究科教育学専攻博士課程  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
東京  
出版者
名前 慶應義塾大学大学院社会学研究科  
カナ ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン シャカイガク ケンキュウカ  
ローマ字 Keio gijuku daigaku daigakuin shakaigaku kenkyuka  
日付
出版年(from:yyyy) 2008  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 慶応義塾大学大学院社会学研究科紀要 : 社会学心理学教育学 : 人間と社会の探究  
翻訳 Studies in sociology, psychology and education : inquiries into humans and societies  
 
66  
2008  
 
開始ページ 45  
終了ページ 54  
ISSN
0912456X  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
Aleaming effect can be promoted when aleamer is forced to explain learning materials. However, this is a difficult task for a novice explainer. To examine the relation between the content of explanations and learning, the explanations of a junior high school student (novice learner) and a university student (expert learner) were compared. The results indicated that the university student could produce the explanation by forming associations with prior knowledge, whereas the junior high school student was unable to do so, However, the second time the junior high school student was asked to provide explanations, the student was able to produce the explanation, which was due to the fact that he was prepared with regard to the structure of the explanation. It was shown that, at the very least, this preparation contributes to a text-based understanding.
 
目次

 
キーワード
 
NDC
 
注記
論文
 
言語
日本語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Departmental Bulletin Paper  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
May 18, 2010 09:00:00  
作成日
May 18, 2010 09:00:00  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
 
インデックス
/ Public / 社会学研究科 / 慶応義塾大学大学院社会学研究科紀要 / 66 (2008)
 
関連アイテム
 

ランキング

最も多く閲覧されたアイテム
1位 『疱瘡除』と『寿... (415) 1st
2位 731部隊と細菌戦 ... (372)
3位 新自由主義に抗す... (346)
4位 物語に基づく反復... (320)
5位 出生率及び教育投... (268)

最も多くダウンロードされたアイテム
1位 中和滴定と酸塩基... (726) 1st
2位 アセトアニリドの... (551)
3位 日本における美容... (440)
4位 学生の勉強方法に... (423)
5位 新参ファンと古参... (367)

LINK

慶應義塾ホームページへ
慶應義塾大学メディアセンターデジタルコレクション
慶應義塾大学メディアセンター本部
慶應義塾研究者情報データベース