慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

Home  »»  Listing item  »»  Detail

Detail

Item Type Article
ID
AN0006957X-00000056-0075  
Preview
Image
thumbnail  
Caption  
Full text
AN0006957X-00000056-0075.pdf
Type :application/pdf Download
Size :1.2 MB
Last updated :Sep 15, 2010
Downloads : 4387

Total downloads since Sep 15, 2010 : 4387
 
Release Date
 
Title
Title 1950年代における鶴見和子の生活記録論  
Kana 1950ネンダイ ニ オケル ツルミ カズコ ノ セイカツ キロクロン  
Romanization 1950nendai ni okeru Tsurumi Kazuko no seikatsu kirokuron  
Other Title
Title Tsurumi Kazuko's "life-recording" theory in the 1950s  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 和田, 悠  
Kana ワダ, ユウ  
Romanization Wada, Yu  
Affiliation 慶應義塾大学大学院社会学研究科社会学専攻博士課程  
Affiliation (Translated)  
Role  
Link  
Edition
 
Place
東京  
Publisher
Name 慶應義塾大学大学院社会学研究科  
Kana ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン シャカイガク ケンキュウカ  
Romanization Keio gijuku daigaku daigakuin shakaigaku kenkyuka  
Date
Issued (from:yyyy) 2003  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
 
Source Title
Name 慶応義塾大学大学院社会学研究科紀要 : 社会学心理学教育学 : 人間と社会の探究  
Name (Translated) Studies in sociology, psychology and education : inquiries into humans and societies  
Volume  
Issue 56  
Year 2003  
Month  
Start page 75  
End page 88  
ISSN
0912456X  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract

 
Table of contents
I. はじめに
II. 第1次『思想の科学』にみる「知識人と民衆」の位相
III. 生活記録論にみる鶴見和子の自己認識構造
 1. 「山びこ学校」の生活綴方への着目
 2. 「主婦と娘の生活記録」にみる鶴見の生活の組織化原理の連続性
 3. 「苦しみ」の共有による一体化という陥穽
IV. 野間宏の生活記録論からの照射
V. むすびにかえて
 
Keyword
 
NDC
 
Note
論文
 
Language
日本語  
Type of resource
text  
Genre
Departmental Bulletin Paper  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Sep 15, 2010 09:00:00  
Creation date
Sep 15, 2010 09:00:00  
Registerd by
mediacenter
 
History
 
Index
/ Public / Graduate School of Human Relations / Studies in sociology, psychology and education : inquiries into humans and societies   / 56 (2003)
 
Related to