慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

Home  »»  Listing item  »»  Detail

Detail

Item Type Article
ID
AN0006957X-00000053-0069  
Preview
Image
thumbnail  
Caption  
Full text
AN0006957X-00000053-0069.pdf
Type :application/pdf Download
Size :1.0 MB
Last updated :Sep 21, 2010
Downloads : 11518

Total downloads since Sep 21, 2010 : 11518
 
Release Date
 
Title
Title 観光研究におけるD.ブーアスティンの再定式化 : 「本物の」観光をめぐって  
Kana カンコウ ケンキュウ ニ オケル D.ブーアスティン ノ サイテイシキカ : 「ホンモノ ノ」 カンコウ オ メグッテ  
Romanization Kanko kenkyu ni okeru D. Buasutin no saiteishikika : "honmono no" kanko o megutte  
Other Title
Title Re-formulating D. Boorstin in tourism research : on 'authentic' tourism  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 高岡, 文章  
Kana タカオカ, フミアキ  
Romanization Takaoka, Fumiaki  
Affiliation 慶應義塾大学大学院社会学研究科社会学専攻博士課程  
Affiliation (Translated)  
Role  
Link  
Edition
 
Place
東京  
Publisher
Name 慶應義塾大学大学院社会学研究科  
Kana ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン シャカイガク ケンキュウカ  
Romanization Keio gijuku daigaku daigakuin shakaigaku kenkyuka  
Date
Issued (from:yyyy) 2001  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
 
Source Title
Name 慶応義塾大学大学院社会学研究科紀要 : 社会学心理学教育学  
Name (Translated) Studies in sociology, psychology and education  
Volume  
Issue 53  
Year 2001  
Month  
Start page 69  
End page 78  
ISSN
0912456X  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract

 
Table of contents
1. はじめに
2. 観光研究の歴史とブーアスティン
3. ブーアスティンの観光論
3.1. 経歴
3.2. 観光論の概要と背景
3.3. 反響
4. ブーアスティン批判の検討
5. ブーアスティン再考の今日的意義
 
Keyword
 
NDC
 
Note
論文
 
Language
日本語  
Type of resource
text  
Genre
Departmental Bulletin Paper  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Sep 21, 2010 09:00:00  
Creation date
Sep 21, 2010 09:00:00  
Registerd by
mediacenter
 
History
 
Index
/ Public / Graduate School of Human Relations / Studies in sociology, psychology and education : inquiries into humans and societies   / 53 (2001)
 
Related to