アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN00003152-00000055-0071.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:901.4 KB
|
Last updated |
:May 18, 2009 |
Downloads |
: 1506 |
Total downloads since May 18, 2009 : 1506
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
日本の図書館情報学分野の教員の経歴と論文生産性
|
カナ |
ニホン ノ トショカン ジョウホウガク ブンヤ ノ キョウイン ノ ケイレキ ト ロンブン セイサンセイ
|
ローマ字 |
nihon no toshokan johogaku bunya no kyoin no keireki to ronbun seisansei
|
|
別タイトル |
名前 |
Library and information science educators in Japan : academic qualifications and research productivity
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
三根, 慎二
|
カナ |
ミネ, シンジ
|
ローマ字 |
Mine, Shinji
|
所属 |
日本学術振興会特別研究員, 慶應義塾大学大学院文学研究科
|
所属(翻訳) |
Research Fellow, Japan Society for the Promotion of Science, Graduate School of Library and Information Science, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
上田, 修一
|
カナ |
ウエダ, シュウイチ
|
ローマ字 |
Ueda, Shuichi
|
所属 |
慶應義塾大学文学部
|
所属(翻訳) |
Faculty of Letters, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
三輪, 眞木子
|
カナ |
ミワ, マキコ
|
ローマ字 |
Miwa, Makiko
|
所属 |
メディア教育開発センター
|
所属(翻訳) |
National Institute of Multimedia Education
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
三田図書館・情報学会
|
カナ |
ミタ トショカン ジョウホウ ガッカイ
|
ローマ字 |
Mita toshokan joho gakkai
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2006
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
Library and information science
|
翻訳 |
|
巻 |
|
号 |
55
|
年 |
2006
|
月 |
|
開始ページ |
71
|
終了ページ |
82
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
We studied Japanese LIS educators in terms of their academic qualifications and research productivity in order to more clearly comprehend the current state of library and information science education in Japan. It was found that while there was an increase in the number of both full-time and female faculty members, and an increase in the number of faculty members who were highly educated, there was a sharp decrease in the number of educators who had experience working at libraries. Furthermore, faculty members seemed to focus their attention on LIS-related academic societies. Finally, it was found that the number of researchers who publish scholarly articles in journals has increased in comparison with the findings of prior research.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|