慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

ホーム  »»  アイテム一覧  »»  アイテム詳細

アイテム詳細

アイテムタイプ Article
ID
AA12117871-20090300-0027  
プレビュー
画像
thumbnail  
キャプション  
本文
AA12117871-20090300-0027.pdf
Type :application/pdf Download
Size :1.4 MB
Last updated :Aug 11, 2010
Downloads : 1223

Total downloads since Aug 11, 2010 : 1223
 
本文公開日
 
タイトル
タイトル Hispanic immigrants and bilingual education after proposition 227 : a case study of attitudes about language and culture in American Society  
カナ  
ローマ字  
別タイトル
名前  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 小林, ひろみ  
カナ コバヤシ, ヒロミ  
ローマ字 Kobayashi, Hiromi  
所属  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
Tokyo  
出版者
名前 Global Center of Excellence Center of Governance for Civil Society, Keio University  
カナ  
ローマ字  
日付
出版年(from:yyyy) 2009  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 Journal of political science and sociology  
翻訳  
 
10  
2009  
 
開始ページ 27  
終了ページ 40  
ISSN
18849350  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
Public criticism of bilingual education or bilingualism in the United States has been growing since the early 1990s. As part of the argument against  bilingual education, Hispanic immigrants have been portrayed as a monolithic group clinging to their own language and culture and reluctant to  assimilate into American society. Proposition 227, which officially ended bilingual education programs in California public schools, was passed on  June 2, 1998. Race and ethnicity were reflected in the initiative. According to a poll, while 67 percent of white voters supported the Proposition,  63 percent of Hispanic voters voted against it. Forty-eight percent of Black voters and 57 percent of Asian voters backed the Proposition.
 However, the movement toward Proposition 227 started with a boycott by some Hispanic parents who pulled their children out of a public school  in downtown Los Angeles to protest against its failure to teach English to their children. Several years have passed since the passage of  Proposition 227, and it has now been fully implemented and has taken its effect on school education in California.
 The aim of this paper is to examine the views and attitudes of Hispanic parents in Los Angeles toward language, culture, and educational programs  several years after the passage of Proposition 227, using interviews and class observations in elementary schools in Los Angeles.
 The interviews reveal that some Hispanic parents value the acquisition of English language skills and want their children to learn English.  Moreover, they value bilingualism, which not only emphasizes maintaining their ethnic language, but also speaking English. While most parents favor  bilingual education, some parents are frustrated with the English immersion classes that resulted from Proposition 227. Nevertheless, they share a  pragmatic view on English language skills, in which learning English is a means to success both academically and professionally .
 
目次

 
キーワード
 
NDC
 
注記

 
言語
英語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Journal article  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Aug 11, 2010 09:00:00  
作成日
Aug 11, 2010 09:00:00  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
 
インデックス
/ Public / 慶應義塾大学グローバルCOEプログラム市民社会ガバナンス教育研究センター / Journal of political science and sociology / 10 (200910)
 
関連アイテム
 

ランキング

最も多く閲覧されたアイテム
1位 Open-domain dial... (1523) 1st
2位 石垣島の「エコツ... (582)
3位 731部隊と細菌戦 ... (472)
4位 Bidet toilet use... (464)
5位 新自由主義に抗す... (375)

最も多くダウンロードされたアイテム
1位 アセトアニリドの... (858) 1st
2位 Genotype-phenoty... (555)
3位 Potent mouse mon... (477)
4位 中和滴定と酸塩基... (469)
5位 インフルエンサー... (395)

LINK

慶應義塾ホームページへ
慶應義塾大学メディアセンターデジタルコレクション
慶應義塾大学メディアセンター本部
慶應義塾研究者情報データベース