アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AA12043414-20220000-0071.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:1.7 MB
|
Last updated |
:Oct 2, 2023 |
Downloads |
: 168 |
Total downloads since Oct 2, 2023 : 168
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
公立中学校の英語授業における辞書引き学習導入実践 : 英語力と学習意欲の向上を同時に目指す試み
|
カナ |
コウリツ チュウガッコウ ノ エイゴ ジュギョウ ニ オケル ジショビキ ガクシュウ ドウニュウ ジッセン : エイゴリョク ト ガクシュウ イヨク ノ コウジョウ オ ドウジ ニ メザス ココロミ
|
ローマ字 |
Kōritsu chūgakkō no Eigo jugyō ni okeru jishobiki gakushū dōnyū jissen : Eigoryoku to gakushū iyoku no kōjō o dōji ni mezasu kokoromi
|
|
別タイトル |
名前 |
Practical application of dictionary lookup learning in English classes at public junior high schools : an attempt to improve English proficiency and motivation for learning at the same time
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
武石, 裕子
|
カナ |
タケイシ, ユウコ
|
ローマ字 |
Takeishi, Yuko
|
所属 |
慶應義塾大学外国語教育研究センター兼任研究員; 新潟市立石山中学校教諭
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学外国語教育研究センター
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ガイコクゴ キョウイク ケンキュウ センター
|
ローマ字 |
Keiō gijuku daigaku gaikokugo kyōiku kenkyū sentā
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2023
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
慶應義塾外国語教育研究
|
翻訳 |
Journal of foreign language education
|
巻 |
19
|
号 |
|
年 |
2022
|
月 |
|
開始ページ |
71
|
終了ページ |
98
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
This study is a report on the practice of "dictionary lookup learning" using English dictionaries in first-year students at a public junior high school in Niigata City, Japan. The basic approach was to engage in a dictionary search (Jishobiki) in the first 10 minutes of class and keep a record of it, and other approaches were taken according to the student's needs.
The purpose of this study was to improve student's English language skills by helping activities according to "purpose, scene, and situation," which are necessary to develop "the ability to think, judge, and express" in terms of the three skills required in the Courses of Study.
This study has demonstrated that using the first 10 minutes of class to engage in continuous dictionary study is one of the solutions to the greatest challenges of English language learning in junior high schools, namely, motivating students to learn English and improving their English proficiency. However, there were also some challenges to be overcome.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|