アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AA12043414-20200000-0101.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:1.0 MB
|
Last updated |
:Oct 25, 2021 |
Downloads |
: 206 |
Total downloads since Oct 25, 2021 : 206
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
Introducing TBLT to high school English learners : do L2 proficiency and affective variables predict TBLT benefits?
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
別タイトル |
名前 |
高校生へのTBLTの導入 : 言語運用能力と情緒的変数はTBLTの恩恵を予測するか
|
カナ |
コウコウセイ エノ TBLT ノ ドウニュウ : ゲンゴ ウンヨウ ノウリョク ト ジョウチョテキ ヘンスウ ワ TBLT ノ オンケイ オ ヨソクスルカ
|
ローマ字 |
Kōkōsei eno TBLT no dōnyū : gengo un'yō nōryoku to jōchoteki hensū wa TBLT no onkei o yosokusuruka
|
|
著者 |
名前 |
大竹, 優志
|
カナ |
オオタケ, マサシ
|
ローマ字 |
Ōtake, Masashi
|
所属 |
慶應義塾高等学校教諭
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学外国語教育研究センター
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ガイコクゴ キョウイク ケンキュウ センター
|
ローマ字 |
Keiō gijuku daigaku gaikokugo kyōiku kenkyū sentā
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2021
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
慶應義塾外国語教育研究
|
翻訳 |
Journal of foreign language education
|
巻 |
17
|
号 |
|
年 |
2020
|
月 |
|
開始ページ |
101
|
終了ページ |
125
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
This study explores the attitudes of Japanese high school students toward TBLT and their relations with their affective variables and L2 proficiency. In this study, Japanese high school students received task-based instructions as part of their English Communication classes and responded to a 24-item questionnaire about the introduced TBLT instructions and their anxiety, integrative and instrumental motivations, and self-efficacy on English learning. The data and their GTEC scores were analyzed through descriptive and inferential statistics, a correlation analysis and a multiple regression analysis. The results showed students' relatively positive attitudes toward TBLT instructions. The correlation analysis between variables indicated that students' attitudes toward TBLT were positively but weakly correlated with their integrative motivation toward language learning. The multiple regression analysis revealed that students' integrative motivation was also the significant predictor of their attitudes toward TBLT. These findings suggest that TBLT instructors should focus on nurturing or stimulating students' integrative motivation through using authentic task materials and class interactions.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|