慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

ホーム  »»  アイテム一覧  »»  アイテム詳細

アイテム詳細

アイテムタイプ Article
ID
AA12043414-20200000-0101  
プレビュー
画像
thumbnail  
キャプション  
本文
AA12043414-20200000-0101.pdf
Type :application/pdf Download
Size :1.0 MB
Last updated :Oct 25, 2021
Downloads : 206

Total downloads since Oct 25, 2021 : 206
 
本文公開日
 
タイトル
タイトル Introducing TBLT to high school English learners : do L2 proficiency and affective variables predict TBLT benefits?  
カナ  
ローマ字  
別タイトル
名前 高校生へのTBLTの導入 : 言語運用能力と情緒的変数はTBLTの恩恵を予測するか  
カナ コウコウセイ エノ TBLT ノ ドウニュウ : ゲンゴ ウンヨウ ノウリョク ト ジョウチョテキ ヘンスウ ワ TBLT ノ オンケイ オ ヨソクスルカ  
ローマ字 Kōkōsei eno TBLT no dōnyū : gengo un'yō nōryoku to jōchoteki hensū wa TBLT no onkei o yosokusuruka  
著者
名前 大竹, 優志  
カナ オオタケ, マサシ  
ローマ字 Ōtake, Masashi  
所属 慶應義塾高等学校教諭  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
東京  
出版者
名前 慶應義塾大学外国語教育研究センター  
カナ ケイオウ ギジュク ダイガク ガイコクゴ キョウイク ケンキュウ センター  
ローマ字 Keiō gijuku daigaku gaikokugo kyōiku kenkyū sentā  
日付
出版年(from:yyyy) 2021  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 慶應義塾外国語教育研究  
翻訳 Journal of foreign language education  
17  
 
2020  
 
開始ページ 101  
終了ページ 125  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
This study explores the attitudes of Japanese high school students toward TBLT and their relations with their affective variables and L2 proficiency. In this study, Japanese high school students received task-based instructions as part of their English Communication classes and responded to a 24-item questionnaire about the introduced TBLT instructions and their anxiety, integrative and instrumental motivations, and self-efficacy on English learning. The data and their GTEC scores were analyzed through descriptive and inferential statistics, a correlation analysis and a multiple regression analysis. The results showed students' relatively positive attitudes toward TBLT instructions. The correlation analysis between variables indicated that students' attitudes toward TBLT were positively but weakly correlated with their integrative motivation toward language learning. The multiple regression analysis revealed that students' integrative motivation was also the significant predictor of their attitudes toward TBLT. These findings suggest that TBLT instructors should focus on nurturing or stimulating students' integrative motivation through using authentic task materials and class interactions.
 
目次

 
キーワード
TBLT  

第二言語取得  

言語運用能力  

情緒的要因  

高校生  
NDC
 
注記
研究論文
 
言語
英語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Departmental Bulletin Paper  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Oct 25, 2021 09:22:29  
作成日
Oct 25, 2021 09:22:29  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
Oct 25, 2021    インデックス を変更
 
インデックス
/ Public / 外国語教育研究センター / 慶應義塾外国語教育研究 / 17 (2020)
 
関連アイテム
 

ランキング

最も多く閲覧されたアイテム
1位 731部隊と細菌戦 ... (432) 1st
2位 新自由主義に抗す... (372)
3位 Genotype-phenoty... (248)
4位 出生率及び教育投... (246)
5位 『疱瘡除』と『寿... (214)

最も多くダウンロードされたアイテム
1位 中和滴定と酸塩基... (635) 1st
2位 アセトアニリドの... (612)
3位 Genotype-phenoty... (487)
4位 新参ファンと古参... (388)
5位 学生の勉強方法に... (377)

LINK

慶應義塾ホームページへ
慶應義塾大学メディアセンターデジタルコレクション
慶應義塾大学メディアセンター本部
慶應義塾研究者情報データベース