アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AA12043414-20190000-0051.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:743.5 KB
|
Last updated |
:Mar 10, 2020 |
Downloads |
: 1117 |
Total downloads since Mar 10, 2020 : 1117
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
初級中国語クラスの教育現場における発音指導の試み : 反復練習の実施法と効能、およびその限界に対する幾つかの対処法について
|
カナ |
ショキュウ チュウゴクゴ クラス ノ キョウイク ゲンバ ニ オケル ハツオン シドウ ノ ココロミ : ハンプク レンシュウ ノ ジッシホウ ト コウノウ、オヨビ ソノ ゲンカイ ニ タイスル イクツカ ノ タイショホウ ニ ツイテ
|
ローマ字 |
Shokyū Chūgokugo kurasu no kyōiku genba ni okeru hatsuon shidō no kokoromi : hanpuku renshū no jisshihō to kōnō, oyobi sono genkai ni taisuru ikutsu ka no taishohō ni tsuite
|
|
別タイトル |
名前 |
A trial of a Chinese pronunciation coach in beginner classes : the method and effect of a repeated practice and several ways to overcome its limitations
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
衛藤, 安奈
|
カナ |
エトウ, アンナ
|
ローマ字 |
Etō, Anna
|
所属 |
慶應義塾大学法学部専任講師 (有期)
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学外国語教育研究センター
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ガイコクゴ キョウイク ケンキュウ センター
|
ローマ字 |
Keiō gijuku daigaku gaikokugo kyōiku kenkyū sentā
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2019
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
慶應義塾外国語教育研究
|
翻訳 |
Journal of foreign language education
|
巻 |
16
|
号 |
|
年 |
2019
|
月 |
|
開始ページ |
51
|
終了ページ |
71
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
The purpose of this paper is to describe some important approaches to developing the foundation of Chinese pronunciation in beginner classes, composed of diverse students, Japanese four-year colleges and universities. I base my analysis on my teaching experience at the Law Faculty of Keio University. The topics that I refer to in this paper are well known, but I try to reveal more practical teaching methods to resolve them.
I first reveal the very simple but effective way of training one's Chinese pronunciation, that is, a repeated practice of reading out loud text that focuses exclusively on combinations of sound and meaning without Chinese characters. Then I will show analyses of and some ways to deal with several problems which still remain unresolved after this practice, namely : how to support those who have serious difficulties learning pronunciation, especially Chinese tone (声調); what is the best advice for students trying to learn the combination of the Chinese third tone (三声) and second tone (二声); and how to reduce the impact of Japanese first language interference with learning Chinese "hu" and "-n".
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|