アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AA12043414-20160000-0085.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:402.0 KB
|
Last updated |
:Aug 29, 2023 |
Downloads |
: 1213 |
Total downloads since Aug 29, 2023 : 1213
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
Student perception on giving peer feedback in EFL writing and its implications
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
別タイトル |
名前 |
ピア・フィードバックに対する高校生の認識とその意義
|
カナ |
ピア・フィードバック ニ タイスル コウコウセイ ノ ニンシキ ト ソノ イギ
|
ローマ字 |
Pia fidobakku ni taisuru kokosei no ninshiki to sono igi
|
|
著者 |
名前 |
折田(由川), 京子
|
カナ |
オリタ(ヨシカワ), キョウコ
|
ローマ字 |
Orita(Yoshikawa), Kyoko
|
所属 |
慶應義塾高等学校教諭
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学外国語教育研究センター
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ガイコクゴ キョウイク ケンキュウ センター
|
ローマ字 |
Keio gijuku daigaku gaikokugo kyoiku kenkyu senta
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2016
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
慶應義塾外国語教育研究
|
翻訳 |
Journal of foreign language education
|
巻 |
13
|
号 |
|
年 |
2016
|
月 |
|
開始ページ |
85
|
終了ページ |
105
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
The qualitative case study reported in this paper explored Japanese senior high school students' perceptions on giving peer feedback in an EFL writing class. The study unveiled two contrasting findings. The survey data revealed that the students perceived giving peer feedback positively and recognized the benefits. The students identified the process of giving feedback as an experience of reading non-standard, imperfect English essay actively. The benefits they saw in giving feedback were related to the improvements in their own English proficiency : the reviewing of their own English usage, the application into their own writing of what they learned from giving peer feedback, and the exposure to the wide variety of English their classmates used. On the other hand, the observational and interview data unveiled the students' irritation and impatience in giving feedback on essays written by their peers in imperfect, non-standard English. It depicted the intolerance toward students' own non-standard English. The study stresses the importance of giving peer feedback in EFL writing sessions with regards to 1) the students recognizing its benefits, and 2) the students needing to develop tolerance and perseverance in dealing with their own non-standard English.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
Aug 27, 2018 | | 著者 カナ,著者 ローマ字 を変更 |
Aug 29, 2023 | | 著者 を変更 |
|
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|