慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

Home  »»  Listing item  »»  Detail

Detail

Item Type Article
ID
AA1121824X-20170300-0097  
Preview
Image
thumbnail  
Caption  
Full text
AA1121824X-20170300-0097.pdf
Type :application/pdf Download
Size :1.9 MB
Last updated :Apr 28, 2017
Downloads : 1036

Total downloads since Apr 28, 2017 : 1036
 
Release Date
 
Title
Title "メディア・フォロワー" の類型別に見たメディアの利用心理 : ニュースメディアの継続利用者を対象にした探索的分析  
Kana "メディア・フォロワー" ノ ルイケイベツ ニ ミタ メディア ノ リヨウ シンリ : ニュース メディア ノ ケイゾク リヨウシャ オ タイショウ ニ シタ タンサクテキ ブンセキ  
Romanization "Media forowa" no ruikeibetsu ni mita media no riyo shinri : nyusu media no keizoku riyosha o taisho ni shita tansakuteki bunseki  
Other Title
Title Psychology of "media followers" : exploratory study on continued users of new media  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 坂井, 直樹  
Kana サカイ, ナオキ  
Romanization Sakai, Naoki  
Affiliation 日経広告研究所主任研究員  
Affiliation (Translated)  
Role  
Link  
Edition
 
Place
東京  
Publisher
Name 慶應義塾大学メディア・コミュニケーション研究所  
Kana ケイオウ ギジュク ダイガク メディア コミュニケーション ケンキュウジョ  
Romanization Keio gijuku daigaku media komyunikeshon kenkyujo  
Date
Issued (from:yyyy) 2017  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
 
Source Title
Name メディア・コミュニケーション : 慶応義塾大学メディア・コミュニケーション研究所紀要  
Name (Translated) Keio media and communications research  
Volume  
Issue 67  
Year 2017  
Month 3  
Start page 97  
End page 117  
ISSN
13441094  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract

 
Table of contents
1. 研究の目的
2. 継続利用につながるメディア利用の動因
3. 研究方法
4. 分析結果
5. 考察
 
Keyword
 
NDC
 
Note
挿図表
 
Language
日本語  
Type of resource
text  
Genre
Journal Article  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Apr 28, 2017 11:17:44  
Creation date
Apr 28, 2017 11:17:44  
Registerd by
mediacenter
 
History
 
Index
/ Public / Institute for Journalism, Media & Communication Studies / Keio media and communications research / 67 (2017)
 
Related to
 

Ranking

most accessed items
1st ジャッフェ『ワル... (1273) 1st
2nd 丸山眞男学派の家... (732)
3rd 組織市民行動が成... (573)
4th 新自由主義に抗す... (535)
5th Rituximab therap... (520)

most downloaded items
1st ジャッフェ『ワル... (1774) 1st
2nd セマンティックマ... (1343)
3rd Rituximab therap... (1230)
4th 中和滴定と酸塩基... (734)
5th アセトアニリドの... (669)

LINK

慶應義塾ホームページへ
慶應義塾大学メディアセンターデジタルコレクション
慶應義塾大学メディアセンター本部
慶應義塾研究者情報データベース