慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

ホーム  »»  アイテム一覧  »»  アイテム詳細

アイテム詳細

アイテムタイプ Article
ID
AA00266091-20200300-0017  
プレビュー
画像
thumbnail  
キャプション  
本文
AA00266091-20200300-0017.pdf
Type :application/pdf Download
Size :941.1 KB
Last updated :Aug 27, 2020
Downloads : 330

Total downloads since Aug 27, 2020 : 330
 
本文公開日
 
タイトル
タイトル How partisan media influences political attitudes of polarized audience : the role of presumed media influence  
カナ  
ローマ字  
別タイトル
名前  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 李, 津娥  
カナ イー, ジーナ  
ローマ字 Lee, Jinah  
所属 慶應義塾大学メディア・コミュニケーション研究所教授  
所属(翻訳) Professor at the Institute for Journalism, Media & Communication Studies, Keio University  
役割  
外部リンク  
 
出版地
Tokyo  
出版者
名前 Institute for Journalism, Media & Communication Studies, Keio University  
カナ  
ローマ字  
日付
出版年(from:yyyy) 2020  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 Keio communication review  
翻訳  
 
42  
2020  
3  
開始ページ 17  
終了ページ 33  
ISSN
03887596  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
This study explores the consumption of political information, differing perceptions among conservatives and liberals of susceptibility to effects of pro-and counter-attitudinal media and their influence on political attitudes with a focus on the presumed media influence framework. The study draws on an online survey of presumed media influence and political attitudes, carried out in January 2019 when confrontations between conservatives and liberals were increasing in Korea. The results highlighted politically divided information consumption and perceptions of pro-and counter-attitudinal media effects among conservatives and liberals. As a consequence of presumed media influence in the context of pro-and counter-attitudinal media, liberals who perceive that in-group members are susceptible to conservative media showed a higher level of political inefficacy, while the presumed influence of conservative media on out-group members among liberals produced less political inefficacy.
 
目次

 
キーワード
presumed media influence  

political inefficacy  

partisan media  

pro-attitudinal media  

counter-attitudinal media  
NDC
 
注記

 
言語
英語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Journal Article  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Aug 27, 2020 13:53:04  
作成日
Aug 27, 2020 13:53:04  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
Aug 27, 2020    インデックス を変更
 
インデックス
/ Public / メディア・コミュニケーション研究所 / Keio communication review / 42 (2020)
 
関連アイテム
 

ランキング

最も多く閲覧されたアイテム
1位 新自由主義に抗す... (425) 1st
2位 斎藤隆夫の「粛軍... (342)
3位 認知文法から考え... (263)
4位 慶應義塾図書館史... (261)
5位 M&Aにおける... (249)

最も多くダウンロードされたアイテム
1位 <<Qu'... (1469) 1st
2位 新参ファンと古参... (427)
3位 731部隊と細菌戦 ... (316)
4位 新自由主義に抗す... (273)
5位 日本における美容... (259)

LINK

慶應義塾ホームページへ
慶應義塾大学メディアセンターデジタルコレクション
慶應義塾大学メディアセンター本部
慶應義塾研究者情報データベース