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AA00266091-20200300-0017  
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本文公開日
 
タイトル
タイトル How partisan media influences political attitudes of polarized audience : the role of presumed media influence  
カナ  
ローマ字  
別タイトル
名前  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 李, 津娥  
カナ イー, ジーナ  
ローマ字 Lee, Jinah  
所属 慶應義塾大学メディア・コミュニケーション研究所教授  
所属(翻訳) Professor at the Institute for Journalism, Media & Communication Studies, Keio University  
役割  
外部リンク  
 
出版地
Tokyo  
出版者
名前 Institute for Journalism, Media & Communication Studies, Keio University  
カナ  
ローマ字  
日付
出版年(from:yyyy) 2020  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 Keio communication review  
翻訳  
 
42  
2020  
3  
開始ページ 17  
終了ページ 33  
ISSN
03887596  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
This study explores the consumption of political information, differing perceptions among conservatives and liberals of susceptibility to effects of pro-and counter-attitudinal media and their influence on political attitudes with a focus on the presumed media influence framework. The study draws on an online survey of presumed media influence and political attitudes, carried out in January 2019 when confrontations between conservatives and liberals were increasing in Korea. The results highlighted politically divided information consumption and perceptions of pro-and counter-attitudinal media effects among conservatives and liberals. As a consequence of presumed media influence in the context of pro-and counter-attitudinal media, liberals who perceive that in-group members are susceptible to conservative media showed a higher level of political inefficacy, while the presumed influence of conservative media on out-group members among liberals produced less political inefficacy.
 
目次

 
キーワード
presumed media influence  

political inefficacy  

partisan media  

pro-attitudinal media  

counter-attitudinal media  
NDC
 
注記

 
言語
英語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Journal Article  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Aug 27, 2020 13:53:04  
作成日
Aug 27, 2020 13:53:04  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
Aug 27, 2020    インデックス を変更
 
インデックス
/ Public / メディア・コミュニケーション研究所 / Keio communication review / 42 (2020)
 
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