アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AA00260492-20140000-0051.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:15.5 MB
|
Last updated |
:Jan 6, 2015 |
Downloads |
: 548 |
Total downloads since Jan 6, 2015 : 548
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
The impact of local government cultural policies on the sales of tickets for private music concerts in Japan
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
別タイトル |
|
著者 |
名前 |
谷口, みゆき
|
カナ |
タニグチ, ミユキ
|
ローマ字 |
Taniguchi, Miyuki
|
所属 |
Graduate School of Economics, Keio University, Tokyo, Japan
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
Keio Economic Society, Keio University
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2014
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
Keio economic studies
|
翻訳 |
|
巻 |
50
|
号 |
|
年 |
2014
|
月 |
|
開始ページ |
51
|
終了ページ |
68
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
This paper attempts to examine the effect of public cultural policy on the sales of tickets for private music concerts in Japan. In particular, it focuses on how the introduction of the Designated Manager System (DMS) in 2006 influenced the sales of tickets for private music concerts. The hypothesis that both local governments' cultural investments and the DMS have increased the sales of tickets for private music concerts is examined. Data from the Private Music Live Entertainment 2000-2008 is used to investigate the factors which influence on the sales of tickets for private music concerts. The results support the non-crowdingout hypothesis.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|