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AA00260492-19970002-0051  
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本文公開日
 
タイトル
タイトル INTRAINDUSTRY TRADE UNDER VERTICAL PRODUCT DIFFERENTIATION  
カナ  
ローマ字  
別タイトル
名前  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 LAMBERTINI, Luca  
カナ  
ローマ字  
所属 Dipartimento di Scienze Economiche Universita degli Studi di Bologna, Institute of Economics University of Copenhagen  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
Tokyo  
出版者
名前 Keio Economic Society, Keio University  
カナ  
ローマ字  
日付
出版年(from:yyyy) 1997  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 Keio economic studies  
翻訳  
34  
2  
1997  
 
開始ページ 51  
終了ページ 69  
ISSN
00229709  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
The paper focuses on trade between two countries where a vertically differentiated commodity is produced by a single firm in each country, operating initially in autarkic conditions. It is assumed that the two countries have overlapping income distributions, giving thus rise, under certain conditions, to two-way trade, I.e., a proper intraindustry trade. It emerges that while consumers always benefit from trade, especially if two-way trade arises, firms may have conflicting preferences on the choice between (I) autarky and trade, as well as (ii) one-way trade and two-way trade.
 
目次

 
キーワード
intraindustry trade  

vertical differentiation  

income distribution  
NDC
 
注記

 
言語
英語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Journal Article  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Dec 18, 2009 09:00:00  
作成日
Dec 18, 2009 09:00:00  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
 
インデックス
/ Public / 経済学部 / Keio economic studies / 34(2) 1997
 
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