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AA00260492-19850002-0035  
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本文公開日
 
タイトル
タイトル DEMAND FOR DIFFERENTIATED BRANDS, ADVERTISING AND RD ACTIVITY  
カナ  
ローマ字  
別タイトル
名前  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 KAWASHIMA, Yasuo  
カナ カワシマ, ヤスオ  
ローマ字  
所属 Meiji Gakuin University  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
Tokyo  
出版者
名前 Keio Economic Society, Keio University  
カナ  
ローマ字  
日付
出版年(from:yyyy) 1985  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 Keio economic studies  
翻訳  
22  
2  
1985  
 
開始ページ 35  
終了ページ 50  
ISSN
00229709  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
This paper develops a model in which consumers pick a bundle consisting of the numeraire and one of the available brands on the basis of rational behavior of consumers. A quasiconvex utility function is introduced to deal with demand for brands. After the existence of a Nash-Cournot equilibrium in prices in differentiated markets is demonstrated, we take up interesting properties of the markets: a firm can capture a larger market share if it can succeed in developing new technologies or in undertaking more advertising. The welfare effects of RD and advertising are more complicated: cost reductions of any firm lead to a welfare improvement, whereas advertising of a top quality brand does not improve welfare but that of a low quality brand does improve welfare.
 
目次

 
キーワード
 
NDC
 
注記

 
言語
英語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Journal Article  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Dec 18, 2009 09:00:00  
作成日
Dec 18, 2009 09:00:00  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
 
インデックス
/ Public / 経済学部 / Keio economic studies / 22(2) 1985
 
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