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AA00260481-20000000-00704532  
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本文公開日
 
タイトル
タイトル Traditional controversies in the scientific status of marketing theory : a popperian analysis  
カナ  
ローマ字  
別タイトル
名前  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 Heffez, Deborah  
カナ  
ローマ字  
所属 Doctoral Student at the Graduate School of Business and Commerce, Keio University  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
Tokyo  
出版者
名前 Society of Business and Commerce, Keio University  
カナ  
ローマ字  
日付
出版年(from:yyyy) 2000  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 Keio business review  
翻訳  
 
38(2000)  
 
 
開始ページ 27  
終了ページ 45  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
During the past five decades, considerable academic debate in the field of marketing surrounded the confroversy of "Is marketing a science?". Much of the debates in field fried to answer this question. More recently, however, the focus of the debate has shifted to the fundamental issue of which philosophical approach should be adopted in marketing. This paper will review and discuss the scientific status of marketing and its components as seen by prominent marketing scholars, and thus fry to build a framework for evaluating the current methodological trends in marketing research from a philosophy of science perspective.
 
目次

 
キーワード
Science  

Theory  

Laws  

Philosophy of Science  

Marketing Science  
NDC
 
注記

 
言語
英語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Journal Article  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Sep 13, 2019 10:45:30  
作成日
Jan 08, 2008 09:00:00  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
Mar 17, 2008    タイトル, フリーキーワード, タイトル タイトル, キーワード を変更
Sep 13, 2019    上位タイトル 巻,上位タイトル,上位タイトル 年 を変更
 
インデックス
/ Public / 商学部 / Keio business review / 38 (2000)
 
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