慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

ホーム  »»  アイテム一覧  »»  アイテム詳細

アイテム詳細

アイテムタイプ Article
ID
AA00260481-19960002-00704521  
プレビュー
画像
thumbnail  
キャプション  
本文
AA00260481-19960002-00704521.pdf
Type :application/pdf Download
Size :655.5 KB
Last updated :Jan 8, 2008
Downloads : 1224

Total downloads since Jan 8, 2008 : 1224
 
本文公開日
 
タイトル
タイトル Management accounting for strategic alliances  
カナ  
ローマ字  
別タイトル
名前  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 園田, 智昭  
カナ ソノダ, トモアキ  
ローマ字 Sonoda, Tomoaki  
所属 Faculty of Business and Commerce, Keio University  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
Tokyo  
出版者
名前 Society of Business and Commerce, Keio University  
カナ  
ローマ字  
日付
出版年(from:yyyy) 1996  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 Keio business review  
翻訳  
34  
 
1996  
 
開始ページ 1  
終了ページ 10  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
This article discusses management accounting for contractual strategic alliances. When two companies lack the enough managerial resources to individually implement their own objectives perfectly, strategic alliances are adopted. Each company provides its own resources and conducts the business affairs in partnership to achieve both objectives at the same time. There are two characteristics of strategic alliances. The first characteristic of strategic alliances is that there is not a master and servant relationship between two companies. So one company's objectives do not have any priority over the other's objectives. Moreover, strategic alliances do not allow one company to pursue profits at the expense of the partner. The second characteristics is that the negotiation process is significant. The decision making process of strategic alliances is divided into five steps. This article discusses management accounting problems of the fifth step. In this step, companies negotiate the contents of strategic alliances. Profits will be divided according to the rate of managerial resources provided by each company. Therefore, the most important management accounting information is one which is associated with the allocation of managerial resources. I discuss the following four problems. (1)Decision making when the managerial resources are qualitative (2) The influence of corporate expenses on decision making (3) Disclosure of the premise of management accounting information (4) Possibility of changes of capacity costsv
 
目次

 
キーワード
managerial resources  

strategic alliances  

objectives  

negotiation  

contractual alliances  

decision making process  

qualitative  

corporate expenses  

attributable costs  

committed costs  
NDC
 
注記

 
言語
英語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Journal Article  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Mar 17, 2008 16:44:02  
作成日
Jan 08, 2008 09:00:00  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
Mar 17, 2008    タイトル, フリーキーワード, タイトル タイトル, キーワード を変更
Mar 17, 2008    フリーキーワード, キーワード を変更
 
インデックス
/ Public / 商学部 / Keio business review / 34 (1996)
 
関連アイテム
 

ランキング

最も多く閲覧されたアイテム
1位 新自由主義に抗す... (425) 1st
2位 斎藤隆夫の「粛軍... (342)
3位 認知文法から考え... (263)
4位 慶應義塾図書館史... (261)
5位 M&Aにおける... (249)

最も多くダウンロードされたアイテム
1位 <<Qu'... (1469) 1st
2位 新参ファンと古参... (427)
3位 731部隊と細菌戦 ... (316)
4位 新自由主義に抗す... (273)
5位 日本における美容... (259)

LINK

慶應義塾ホームページへ
慶應義塾大学メディアセンターデジタルコレクション
慶應義塾大学メディアセンター本部
慶應義塾研究者情報データベース