慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

ホーム  »»  アイテム一覧  »»  アイテム詳細

アイテム詳細

アイテムタイプ Article
ID
AA00260481-19840000-03920086  
プレビュー
画像
thumbnail  
キャプション  
本文
AA00260481-19840000-03920086.pdf
Type :application/pdf Download
Size :665.0 KB
Last updated :May 7, 2007
Downloads : 1415

Total downloads since May 7, 2007 : 1415
 
本文公開日
 
タイトル
タイトル The winning marketing strategy of a Japanese company in a tough environment  
カナ  
ローマ字  
別タイトル
名前  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 村田, 昭治  
カナ ムラタ, ショウジ  
ローマ字 Murata, Shoji  
所属 Society of Business and Commerce, Keio University  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
 
出版者
名前  
カナ  
ローマ字  
日付
出版年(from:yyyy) 1984  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 Keio business review  
翻訳  
21  
 
1984  
 
開始ページ 27  
終了ページ 37  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
Following a brief history of marketing in Japan, the market environment and the strategy of Japanese companies in 1983 is discussed, as the first subject of the presentation. Japanese marketers believe that innovative product development is the most essential for their growth and survival. An unique method of product development in Japan - total staff participation - is also discussed. As the second subject, the importance of market research and management attitude toward it is discussed. Total responsibility system in the Japanese management culture is emphasized. Thirdly, factors affecting Japanese management culture is delineated and described in some detail. Transferability of Japanese management systems to Western society is also discussed. Finally, the necessity of re-introduction of marketing concept and marketing culture is stressed, with a few key words to world marketers. It is my privilege and great pleasure to have this opportunity to speak to such a distinguished gathering of top world marketers.
 
目次

 
キーワード
 
NDC
 
注記

 
言語
英語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Journal Article  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Apr 17, 2024 04:29:26  
作成日
May 07, 2007 10:39:04  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
 
インデックス
/ Public / 商学部 / Keio business review / 21 (1984)
 
関連アイテム
 

ランキング

最も多く閲覧されたアイテム
1位 二〇二三年度三田... (684) 1st
2位 新自由主義に抗す... (414)
3位 731部隊と細菌戦 ... (294)
4位 出生率及び教育投... (261)
5位 『うつほ物語』俊... (248)

最も多くダウンロードされたアイテム
1位 Predicting crypt... (2451) 1st
2位 731部隊と細菌戦 ... (711)
3位 新参ファンと古参... (441)
4位 日本における美容... (324)
5位 インフルエンサー... (299)

LINK

慶應義塾ホームページへ
慶應義塾大学メディアセンターデジタルコレクション
慶應義塾大学メディアセンター本部
慶應義塾研究者情報データベース