アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
0402-2002-0034.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:5.7 MB
|
Last updated |
:Sep 6, 2023 |
Downloads |
: 413 |
Total downloads since Sep 6, 2023 : 413
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
Musical diversity in India : a preliminary computational study using cantometrics
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
別タイトル |
名前 |
インドにおける音楽多様性 : カントメトリクスを用いた計算的予備研究
|
カナ |
インド ニ オケル オンガク タヨウセイ : カントメトリクス オ モチイタ ケイサンテキ ヨビ ケンキュウ
|
ローマ字 |
Indo ni okeru ongaku tayōsei : kantometorikusu o mochiita keisanteki yobi kenkyū
|
|
著者 |
名前 |
大穀, 英雄
|
カナ |
ダイコク, ヒデオ
|
ローマ字 |
Daikoku, Hideo
|
所属 |
慶應義塾大学大学院政策・メディア研究科修士課程
|
所属(翻訳) |
Master's program, Graduate School of Media and Governance, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
Wood, Anna L.C.
|
カナ |
ウッド, アンナ ロマックス
|
ローマ字 |
|
所属 |
President, Association for Cultural Equity, New York City, USA
|
所属(翻訳) |
文化的平等協会代表、アメリカ、ニューヨーク
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
Savage, Patrick E.
 |
カナ |
サベジ, パトリック
|
ローマ字 |
|
所属 |
慶應義塾大学環境情報学部准教授
|
所属(翻訳) |
Associate professor, Faculty of Environment and Information Studies, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應SFC学会
|
カナ |
ケイオウ SFC ガッカイ
|
ローマ字 |
Keiō SFC gakkai
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2021
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
Keio SFC journal
|
翻訳 |
|
巻 |
20
|
号 |
2
|
年 |
2020
|
月 |
|
開始ページ |
34
|
終了ページ |
61
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
The degree of musical diversity within and between societies is a topic of long-standing debate with theoretical implications for cross-cultural musical comparison. Standardized cross-cultural data on musical variation from Alan Lomax's Cantometrics Project newly made available via the Global Jukebox allows us to attempt to quantify this variation. Here we perform a case study of traditional Indian vocal music using the 37 Cantometric features for 207 traditional songs from 32 Indian societies. Principal Component Analysis identifies complexity of vocal style as the primary factor shaping musical variation in India, consistent with Lomax's previous analyses of global variation. We find only very minor musical differences on average between speakers of different language families (Indo-European, Dravidian, and Austro-Asiatic), but greater variation between societies within language families. Additionally, we demonstrate how quantitative analysis can be strengthened by observations from musicians with direct experience of local traditions and applied to local/regional musicological questions.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
Jun 18, 2021 | | インデックス を変更 |
Jun 18, 2021 | | 著者 役割,著者 外部リンク,著者 名前,著者 カナ,版 版,出版地 場所,出版者 名前,出版者 カナ,NDC を変更 |
Sep 6, 2023 | | JaLCDOI を変更 |
|
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|