アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
0402-1902-0154.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:563.5 KB
|
Last updated |
:Sep 11, 2023 |
Downloads |
: 177 |
Total downloads since Sep 11, 2023 : 177
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
Students' beliefs about Indonesian language learning : BALLI in Japan
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
別タイトル |
名前 |
インドネシア語学習に関する日本人学生の見方 : 日本におけるBALLI
|
カナ |
インドネシアゴ ガクシュウ ニ カンスル ニホンジン ガクセイ ノ ミカタ : ニホン ニ オケル BALLI
|
ローマ字 |
Indoneshiago gakushū ni kansuru Nihonjin gakusei no mikata : Nihon ni okeru BALLI
|
|
著者 |
名前 |
Santoso, Petrus Ari
|
カナ |
サントーソ, ペトルス アリ
|
ローマ字 |
|
所属 |
慶應義塾大学総合政策学部訪問講師 (招聘)
|
所属(翻訳) |
Visiting lecturer, Faculty of Policy Management, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
野中, 葉
|
カナ |
ノナカ, ヨウ
|
ローマ字 |
Nonaka, Yō
|
所属 |
慶應義塾大学総合政策学部准教授
|
所属(翻訳) |
Associate professor, Faculty of Policy Management, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学湘南藤沢学会
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ショウナン フジサワ ガッカイ
|
ローマ字 |
Keiō gijuku daigaku Shōnan Fujisawa gakkai
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2020
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
Keio SFC journal
|
翻訳 |
|
巻 |
19
|
号 |
2
|
年 |
2019
|
月 |
|
開始ページ |
154
|
終了ページ |
174
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
Most studies about learning beliefs and learning strategies, which affect learners' target language achievement, are concerned with English as a foreign language. Only a few studies have been conducted to examine studentsʼ beliefs about learning Indonesian as a foreign language. Using Horwitzʼs Beliefs About Language Learning Inventory (BALLI), this study explored the learning beliefs of Japanese students who are learning the Indonesian language as a foreign language in Japan. A total of 268 students from universities across Japan who have Indonesian as a major or elective course have participated in the study. The statistical analysis of the collected data combines descriptive and multivariate techniques like factor analysis. The findings of the study are relevant to improve the practice of Indonesian language teaching and learning for Japanese students.
|
|
目次 |
|
キーワード |
Indonesian language learning
|
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
Jul 26, 2021 | | インデックス を変更 |
Sep 11, 2023 | | 著者 名前,著者 カナ,著者 ローマ字,著者 所属,著者 所属(翻訳),著者 役割,著者 外部リンク,JaLCDOI,注記 注記 を変更 |
|
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|