Item Type |
Article |
ID |
|
Preview |
Image |
|
Caption |
|
|
Full text |
0402-1202-0007.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:932.3 KB
|
Last updated |
:Feb 22, 2024 |
Downloads |
: 1752 |
Total downloads since Feb 22, 2024 : 1752
|
|
Release Date |
|
Title |
Title |
大学体育授業がライフスキルの獲得に与える影響 : 単元前の学生のスキルレベルに着目して
|
Kana |
ダイガク タイイク ジュギョウ ガ ライフ スキル ノ カクトク ニ アタエル エイキョウ : タンゲン マエ ノ ガクセイ ノ スキル レベル ニ チャクモク シテ
|
Romanization |
Daigaku taiiku jugyo ga raifu sukiru no kakutoku ni ataeru eikyo : tangen mae no gakusei no sukiru reberu ni chakumoku shite
|
|
Other Title |
Title |
Influence of university physical education classes on students' acquisition of life skills : focusing on students' original skill level at the beginning of the course
|
Kana |
|
Romanization |
|
|
Creator |
Name |
東海林, 祐子
|
Kana |
トウカイリン, ユウコ
|
Romanization |
Tokairin, Yuko
|
Affiliation |
慶應義塾大学総合政策学部専任講師
|
Affiliation (Translated) |
Assistant Professor, Faculty of Policy Management, Keio University
|
Role |
|
Link |
|
Name |
永野, 智久
|
Kana |
ナガノ, トモヒサ
|
Romanization |
Nagano, Tomohisa
|
Affiliation |
慶應義塾大学総合政策学部専任講師
|
Affiliation (Translated) |
Assistant Professor, Faculty of Policy Management, Keio University
|
Role |
|
Link |
|
Name |
加藤, 貴昭
|
Kana |
カトウ, タカアキ
|
Romanization |
Kato, Takaaki
|
Affiliation |
慶應義塾大学環境情報学部准教授
|
Affiliation (Translated) |
Associate Professor, Faculty of Environment and Information Studies, Keio University
|
Role |
|
Link |
|
Name |
佐々木, 三男
|
Kana |
ササキ, ミツオ
|
Romanization |
Sasaki, Mitsuo
|
Affiliation |
慶應義塾大学環境情報学部教授
|
Affiliation (Translated) |
Professor, Faculty of Environment and Information Studies, Keio University
|
Role |
|
Link |
|
Name |
島本, 好平
|
Kana |
シマモト, コウヘイ
|
Romanization |
Shimamoto, Kohei
|
Affiliation |
兵庫教育大学大学院学校教育研究科助教
|
Affiliation (Translated) |
Assistant Professor, Graduate School of Education, Hyogo University of Teacher Education
|
Role |
|
Link |
|
|
Edition |
|
Place |
|
Publisher |
Name |
慶應義塾大学湘南藤沢学会
|
Kana |
ケイオウ ギジュク ダイガク ショウナン フジサワ ガッカイ
|
Romanization |
Keio gijuku daigaku Shonan Fujisawa gakkai
|
|
Date |
Issued (from:yyyy) |
2012
|
Issued (to:yyyy) |
|
Created (yyyy-mm-dd) |
|
Updated (yyyy-mm-dd) |
|
Captured (yyyy-mm-dd) |
|
|
Physical description |
|
Source Title |
Name |
Keio SFC journal
|
Name (Translated) |
|
Volume |
12
|
Issue |
2
|
Year |
2012
|
Month |
|
Start page |
89
|
End page |
108
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII Article ID |
|
Ichushi ID |
|
Other ID |
|
Doctoral dissertation |
Dissertation Number |
|
Date of granted |
|
Degree name |
|
Degree grantor |
|
|
Abstract |
本研究では、単元前の大学生のライフスキルの獲得レベルに着目し、体育授業におけるライフスキル獲得への影響と違いを検証することを目的とした。結果として、ライフスキル獲得のスタートラインやその後の獲得の仕方にも違いがあることが示唆された。スキルレベルが低いほど授業序盤では体育や他者に対する苦手意識が強いために、ブラインドウォークの介入はコミュニケーションに有機的なつながりを作り、ライフスキル獲得に効果的であることが示唆された。
|
|
Table of contents |
|
Keyword |
|
NDC |
|
Note |
|
Language |
|
Type of resource |
|
Genre |
|
Text version |
|
Related DOI |
|
Access conditions |
|
Last modified date |
|
Creation date |
|
Registerd by |
|
History |
Dec 4, 2013 | | コメント, フリーキーワード, 版, 本文, キーワード を変更 |
Feb 22, 2024 | | JaLCDOI,Note 注記 を変更 |
|
|
Index |
|
Related to |
|