慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

Home  »»  Listing item  »»  Detail

Detail

Item Type Article
ID
0402-0802-0600  
Preview
Image
thumbnail  
Caption  
Full text
0402-0802-0600.pdf
Type :application/pdf Download
Size :509.2 KB
Last updated :Feb 26, 2024
Downloads : 991

Total downloads since Feb 26, 2024 : 991
 
Release Date
 
Title
Title Sustainable education collaboration architecture on digital infrastructure  
Kana  
Romanization  
Other Title
Title インターネット環境を利用した持続可能な教育協力アーキテクチャ  
Kana インターネット カンキョウ オ リヨウシタ ジゾク カノウナ キョウイク キョウリョク アーキテクチャ  
Romanization intanetto kankyo o riyoshita jizoku kanona kyoiku kyoryoku akitekucha  
Creator
Name 三川, 荘子  
Kana ミカワ, ショウコ  
Romanization Mikawa, Shoko  
Affiliation 慶應義塾大学大学院政策・メディア研究科特別研究講師  
Affiliation (Translated) Assistant Professor, Graduate School of Media and Governance, Keio University  
Role  
Link  

Name 大川, 恵子  
Kana オオカワ, ケイコ  
Romanization Okawa, Keiko  
Affiliation 慶應義塾大学大学院メディアデザイン研究科教授  
Affiliation (Translated) Professor, Graduate School of Media Design, Keio University  
Role  
Link  

Name 村井, 純  
Kana ムライ, ジュン  
Romanization Murai, Jun  
Affiliation 慶應義塾大学環境情報学部教授  
Affiliation (Translated) Professor, Faculty of Environment and Information Studies, Keio University  
Role  
Link  
Edition
 
Place
藤沢  
Publisher
Name 慶應義塾大学湘南藤沢学会  
Kana ケイオウ ギジュク ダイガク ショウナン フジサワ ガッカイ  
Romanization Keio gijuku daigaku shonan fujisawa gakkai  
Date
Issued (from:yyyy) 2008  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
 
Source Title
Name Keio SFC journal  
Name (Translated)  
Volume 8  
Issue 2  
Year 2008  
Month  
Start page 77  
End page 93  
ISSN
13472828  
ISBN
9784877383497  
DOI
URI
JaLCDOI
10.14991/003.00080002-0077
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract
This paper presents the first sustainable education collaboration architecture that interconnects universities to build multilateral learning environment to foster students to become cosmopolitans. The proposed approach is taken from technical and administrative aspect to enable effective and sustainable
education collaborations among the universities. The distance education system enabled any contents provider or university to technically participate in the education collaboration. The collaboration guidelines enabled other distance education systems to interconnect with the proposed system as well as enabling official education collaboration among the partners within the proposed system. The operator development enabled the sustainability and autonomy of the proposed architecture. This research is unique that it pursues how to sustain the education collaboration region-wide by integrating the three aspects: distance education system, guideline development and operator development, while other work focuses on only one or two components. he six years of experience conducting the education collaborations proved the feasibility, sustainability, and effectiveness of the proposed architecture.
本研究は、真の世界市民たる学生を育成するため、国を超えた大学同士の連結を実現させ、大学同士の教育協力を持続的に行うアーキテクチャを提案した。遠隔教育システムでは、大学やコンテンツ提供者が技術的に教育協力に参加できる枠組みの構築を行った。協力ガイドラインでは、提案システム上での大学間の教育協力手法の提案に加え、他の遠隔教育システムとの連結も可能とした。オペレータ育成を通し、システムの持続的・自律的な運用を可能とした。本研究は、地域規模の教育協力を持続可能なものにするため多角的なアプローチを取り、遠隔教育システム・ガイドラインの作成・オペレータの育成を行った。他の研究ではこれら3 つの要素が全ては揃っておらず、持続性に欠ける。6 年間の教育協力を通した実証実験より、提案アーキテクチャの有用性及び持続可能性を証明した。
 
Table of contents

 
Keyword
Sustainable collaboration  

Distance education  

Tertiary education  

Multilateral environment  

Asia  
NDC
 
Note
特集 アジアにおけるネットワークと遠隔教育
研究論文
 
Language
英語  
Type of resource
text  
Genre
Journal Article  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Feb 26, 2024 15:40:05  
Creation date
Aug 18, 2009 09:00:00  
Registerd by
mediacenter
 
History
Dec 16, 2009    コメント, フリーキーワード, 抄録, 版, 本文, キーワード を変更
Feb 26, 2024    JaLCDOI,Note 注記 を変更
 
Index
/ Public / Shonan Fujisawa / Keio SFC journal / 8(2) 2008
 
Related to