慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

Home  »»  Listing item  »»  Detail

Detail

Item Type Article
ID
0302-0000-0460  
Preview
Image
thumbnail  
Caption  
Full text
0302-0000-0460.pdf
Type :application/pdf Download
Size :9.5 MB
Last updated :Jul 24, 2008
Downloads : 1925

Total downloads since Jul 24, 2008 : 1925
 
Release Date
 
Title
Title Systems of war : a cognitive semantic approach to media text analysis  
Kana  
Romanization  
Other Title
Title メディア・テクストにおける<戦争>の認知モデルの探求  
Kana メディア・テクスト ニ オケル <センソウ> ノ ニンチ モデル ノ タンキュウ  
Romanization Media tekusuto ni okeru <senso> no ninchi moderu no tankyu  
Creator
Name 井本, 由紀  
Kana イモト, ユキ  
Romanization Imoto, Yuki  
Affiliation 慶應義塾大学総合政策学部4年  
Affiliation (Translated)  
Role Author  
Link  

Name 霜崎, 實  
Kana シモザキ, ミノル  
Romanization Shimozaki, Minoru  
Affiliation 慶應義塾大学環境情報学部教授  
Affiliation (Translated)  
Role Thesis advisor  
Link  
Edition
 
Place
藤沢  
Publisher
Name 湘南藤沢学会  
Kana ショウナン フジサワ ガッカイ  
Romanization Shonan fujisawa gakkai  
Date
Issued (from:yyyy) 2004-03  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
45 p. ; 30 cm.  
Source Title
Name 教員推薦による学生論文  
Name (Translated)  
Volume  
Issue  
Year  
Month  
Start page  
End page  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
SFC-2003-004  

請求記号: 090@KE1@406  
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract
本稿では認知意味論における概念メタファーと概念メトミニーの「現実」を形成する作用に注目し、様々な政治的抽象概念によって構築される認知モデルとしての<戦争>を明かして行く。方法としては、2003年のイラク戦争を報道する英文記事からメタファーやメトニミー表現を抽出・分類し、更に日本語の記事における表現との比較研究を行った。
 
Table of contents

 
Keyword
 
NDC
 
Note
2003年度霜崎實研究会卒業論文
 
Language
英語  
Type of resource
text  
Genre
Technical Report  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Dec 11, 2013 13:46:47  
Creation date
Jul 24, 2008 09:00:00  
Registerd by
mediacenter
 
History
Dec 11, 2013    フリーキーワード, その他 を変更
 
Index
/ Public / Shonan Fujisawa / 教員推薦による学生論文 / 2003
 
Related to