慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

ホーム  »»  アイテム一覧  »»  アイテム詳細

アイテム詳細

アイテムタイプ Article
ID
KO40002003-00002011-0871  
プレビュー
画像
thumbnail  
キャプション  
本文
KO40002003-00002011-0871.pdf
Type :application/pdf Download
Size :7.1 MB
Last updated :Jul 3, 2012
Downloads : 945

Total downloads since Jul 3, 2012 : 945
 
本文公開日
 
タイトル
タイトル Coexistence and synergy system in visualization and publicity strategy of attractions of Wakayama : Coexistence and synergy system in visualization and publicity strategy of attractions of Wakayama  
カナ  
ローマ字  
別タイトル
名前 和歌山県の魅力の可視化と広報戦略における共生・共力システム  
カナ ワカヤマケン ノ ミリョク ノ カシカ ト コウホウ センリャク ニ オケル キョウセイ・キョウリョク システム  
ローマ字 Wakayamaken no miryoku no kashika to koho senryaku ni okeru kyosei kyoryoku shisutemu  
著者
名前 和歌山県  
カナ ワカヤマケン  
ローマ字 Wakayama Prefecture  
所属  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  

名前 中野, 冠  
カナ ナカノ, マサル  
ローマ字 Nakano, Masaru  
所属  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  

名前 嶋津, 恵子  
カナ シマズ, ケイコ  
ローマ字 Shimazu, Keiko  
所属  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
横浜  
出版者
名前 慶應義塾大学大学院システムデザイン・マネジメント研究科  
カナ ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン システム デザイン・マネジメント ケンキュウカ  
ローマ字 Keio gijuku daigaku daigakuin shisutemu dezain manejimento kenkyuka  
日付
出版年(from:yyyy) 2011  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 Active learning project sequence report  
翻訳  
2011  
 
2011  
 
開始ページ 871  
終了ページ 941  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
1.1 Problem statements
As the background, in Wakayama, there are many assets, for example, incredibly rich and varied foods, the great nature and its longstanding history, that potentially attract people in not only Japan but also overseas. Best of all, World Heritage site "Sacred Sites and Pilgrimage Routes in the Kii Mountain Range" is exactly considered the centerpiece of Wakayama's assets. Our proposer recognize this heritage as truly Japanese-mind's root for reason that it has inherit both of tangible and intangible culture by coexistence of the nature, human and their devotions. Therefore, they strongly believe that the World Heritage site deserves to be more highly valued globally.
The thing is, however, that its value is indeed touchy-feely and invisible, thus difficult to understand, unfortunately. Therefore, so far our proposer haven't managed to have the value enough well-known among people. As a result, it has not been entrenched as "Wakayama Brand" yet.
1.2 Purpose and Goal of Project
■We defined the purpose of our project as follows,
(a)We shall visualize the "Invisible" value of Wakayama with a focus on world heritage.
(b)We shall propose the publicity strategy that is optimal approach to instill the value in Japanese and Non-Japanese.
■We defined our goal statements as follows,
(a) "Invisible" value of what our proposer wants to instill globally are understood correctly.
(b) That value takes root in Japanese and Non-Japanese as the "Brand" of Wakayama.
(c) Proposed publicity strategy has a meaning that Wakayama is the "Pioneer".
1.3 Summary of Our Recommendation
We visualized the attractiveness of Wakayama as the absolute "Core Value" that all residents of Wakayama can agree  share. As the result, we describe it as "和(WA) : Syncretic Harmony". We infused "和(WA)" with messages as follows (See 5.1.2 for detail); 
1 That is the "Origin of Japan" that deeply reflected in Wakayama even now.
2 That is the "Model" for Happy  Conforming  Sustainable Society System.
3 That is the "Property" that could solve various social problems in the World.
4 Utilizing of the "Model" or "Property" is the "Mission" of Wakayama.
Under the result, we designed an "original" publicity strategy (⇒match goal(c)) (See 5.2.1for detail). In our strategy, Wakayama select "Key Players" working on a social problem as targets who are expected to spread "和(WA)". Then, Wakayama help them to solve the problem by utilizing of "和(WA)" as a solution. Our strategy will take Wakayama longer time to get effect, but they can expect important effects as follows;
1 Targets could realize the value of "和(WA)" very clearly. ⇒ match goal (a)
2 Targets could remember it very sustainably. ⇒ match goal (b)
3 Targets could recommend it very clearly  strongly for others. ⇒ match goal (a)  (b)
 
目次

 
キーワード
 
NDC
 
注記
Student final reports
Group N
 
言語
英語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Research Paper  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Jul 03, 2012 09:00:00  
作成日
Jul 03, 2012 09:00:00  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
 
インデックス
/ Public / (SDM)システムデザイン・マネジメント研究科 / Active learning project sequence report / 2011
 
関連アイテム
 

ランキング

最も多く閲覧されたアイテム
1位 二〇二三年度三田... (684) 1st
2位 新自由主義に抗す... (414)
3位 731部隊と細菌戦 ... (294)
4位 出生率及び教育投... (261)
5位 『うつほ物語』俊... (248)

最も多くダウンロードされたアイテム
1位 Predicting crypt... (2451) 1st
2位 731部隊と細菌戦 ... (711)
3位 新参ファンと古参... (441)
4位 日本における美容... (324)
5位 インフルエンサー... (299)

LINK

慶應義塾ホームページへ
慶應義塾大学メディアセンターデジタルコレクション
慶應義塾大学メディアセンター本部
慶應義塾研究者情報データベース