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KO40002003-00002011-0131  
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本文公開日
 
タイトル
タイトル Challenge : prevent power outage by mobile technology and social media : The network preventing power outage by citizens  
カナ  
ローマ字  
別タイトル
名前 市民のネットワークによる停電回避  
カナ シミン ノ ネットワーク ニ ヨル テイデン カイヒ  
ローマ字 Shimin no nettowaku ni yoru teiden kaihi  
著者
名前 エレファントデザイン株式会社  
カナ エレファント デザイン カブシキ ガイシャ  
ローマ字 elephant design co., ltd.  
所属  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  

名前 イサナドットネット株式会社  
カナ イサナ ドット ネット カブシキ ガイシャ  
ローマ字 Isana.net, inc.  
所属  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  

名前 神武, 直彦  
カナ コウタケ, ナオヒコ  
ローマ字 Kotake, Naohiko  
所属  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  

名前 Greene, Dick  
カナ グリーン, リチャード  
ローマ字  
所属  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
横浜  
出版者
名前 慶應義塾大学大学院システムデザイン・マネジメント研究科  
カナ ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン システム デザイン・マネジメント ケンキュウカ  
ローマ字 Keio gijuku daigaku daigakuin shisutemu dezain manejimento kenkyuka  
日付
出版年(from:yyyy) 2011  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 Active learning project sequence report  
翻訳  
2011  
 
2011  
 
開始ページ 131  
終了ページ 192  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
Company
The members of our group are from different backgrounds such as business, ngineering, statistics, economics, and marketing. We are working with cooperation of two companies specialized in the IT and new technologies, and in system design.
Need
After the 3.11 earthquake, the risk of the power outages has risen as a national problem, and our team has been asked to design a system based on incentives and the contribution of citizens to avoid blackouts by leveling the energy consumption.
Solution
The final solution is to work with work in cooperation with both the householders and TEPCO by encouraging the householders to apply for the Night Plan promoted by TEPCO. By using the application we developed, they will be able to follow their consumption habits. By using the application, we will provide the users advices (OKAN) about how to optimize their energy consumption to both financial and social purposes. On the other hand, TEPCO will be able to optimize their supply function based on the data we can provide from the application.
Market
This system will be based on an existing project that has 800.000 users, and our goal is to increase this number to create a community and be able to cooperate with other companes on other areas of Japan and in the world.
Competition
Many companies launched programs for energy consumption, but their scope and goals are different. The existing projects are for a short term and are for marketing purposes. But, if this system succeeds to create a new market, the competition will be hard.
Business Model
By creating a community of our application users, it will be possible to analyze their life style. This data will be provided to TEPCO for each user and every day. It will be interesting for TEPCO to buy this data for 5yen per person per month because, they can use it better satisfaction of their customers. This system will have an effect on the reduction of the fix costs of TEPCO, and also the costs for the promotion of the Night plan program. Regarding the cost, we estimate a cost of 500000 yen for the development of the application. Other costs will marginal because our partners are already covering it. 
The exportability of the system is considered as well, but it has to be adapted to the local culture.
 
目次

 
キーワード
 
NDC
 
注記
Student final reports
Group B
 
言語
英語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Research Paper  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Jul 03, 2012 09:00:00  
作成日
Jul 03, 2012 09:00:00  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
 
インデックス
/ Public / (SDM)システムデザイン・マネジメント研究科 / Active learning project sequence report / 2011
 
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