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KO40002001-00002010-0037  
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本文公開日
 
タイトル
タイトル A Cross-cultural comparative study of user interface in social media : why social media can cross seas but not nationalisms  
カナ  
ローマ字  
別タイトル
名前  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 立石, 幹人  
カナ タテイシ, ミキト  
ローマ字 Tateishi, Mikito  
所属  
所属(翻訳)  
役割 Dissertant  
外部リンク  

名前 当麻, 哲哉  
カナ トウマ, テツヤ  
ローマ字 Toma, Tetsuya  
所属  
所属(翻訳)  
役割 Thesis advisor  
外部リンク  
 
出版地
横浜  
出版者
名前 慶應義塾大学大学院システムデザイン・マネジメント研究科  
カナ ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン システム デザイン・マネジメント ケンキュウカ  
ローマ字 Keio gijuku daigaku daigakuin shisutemu dezain manejimento kenkyuka  
日付
出版年(from:yyyy) 2010  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
vii, 62 p.  
上位タイトル
名前  
翻訳  
 
 
 
 
開始ページ  
終了ページ  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
Since the late 2000s there has been a dramatic restructuring of relationship between user and information through the widespread use of Smart Devices. At the same time as its proliferation, the worldwide networking of Social Media due to its portability and operability has seen it become a global communication tool through the Internet. Although Social Media is seen to be global in size, in distribution however, it is wholly uneven. There exists a non-permeable intercultural barrier between countries due to user inclinations swaying usage of the services native to the users' countries. To take a forward step in solving this issue, this dissertation defines the functions which influence the cultural differences in social media. This provides quantitative proof to determine those culturaldifferences.
A comparative analysis framework was constructed based on the Five Factor Cultural Model, proposed by Geert Hofstede, and two investigations were done. The first involved comparative analysis on the commonality of user interfaces worldwide, and found that the elements on the user interface that most influenced the individualism and time orientation of users were: concept color, background color, corner of table and presentation. The second involved a comparative study of user interfaces in social media between the United States and Japan, and found that users were mainly influenced in the following areas: functions of user interfaces, senses of values, mind gaps of what users have and services predict, the effects of intercultural experience, and contradictions of predictions.
As a result of these two investigations, quantitative proof was found to determine and define those cultural differences that makeup the cultural barrier and their qualitative influence on the issues at hand.
 
目次

 
キーワード
Social Media  

User Interface  

Art and Science  

Hofstede's Five Factor Cultural Model  

Questionnaire Investigation  
NDC
 
注記
修士学位論文. 2010年度システムデザイン・マネジメント学 第49号
 
言語
英語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Thesis or Dissertation  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Nov 01, 2021 14:07:53  
作成日
Jul 27, 2011 09:00:00  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
Nov 1, 2021    抄録 内容,注記 を変更
 
インデックス
/ Public / (SDM)システムデザイン・マネジメント研究科 / Master's thesis / Academic Year 2010
 
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