看護師は患者の擁護者としての役割が期待されているが, 医療現場ではさまざまな倫理問題に直面している。本研究の目的は, 医療現場における看護師の役割と倫理的支援の必要性を明確にすることである。調査の結果, 看護師の倫理的役割には3つのテーマ<患者の意向を尊重する><患者が自分の考え, 価値観, 感情を表現することを支援する><医療チームで情報を共有し, 価値を調整する>が, 必要な倫理的支援として<医療職間の円滑なコミュニケーション><臨床倫理相談サービス><倫理的ジレンマの解決に役立つ継続教育>が抽出された。看護師は, 倫理的問題に対処できるプログラムと実践のための資源を必要としている。
Nurses are expected to act as patient advocates but they face a variety of ethical issues in daily clinical practice. The present study was conducted to illustrate clearly the role of nurses and needs for clinical ethics support in healthcare setting.
Qualitative research was conducted using semi-structured interviews. As a result, three themes were identified of the role of nurses for clinical ethics : respecting the intentions of patients, supporting patients to express their own ideas, values and feelings, sharing information, and adjust their own ethical value in health care team. Also, three themes were identified of nurses needs for ethical support : timely communication about ethical issues with peer professional colleagues, clinical ethics consultation service to assist the front line staff, and preventive ethical conflict through continuing education. Nurses require the resources to implement structures and programs that support ethics.
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