Item Type |
Article |
ID |
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Caption |
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Full text |
KAKEN_26380572seika.pdf
Type |
:application/pdf |
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Last updated |
:Sep 4, 2019 |
Downloads |
: 960 |
Total downloads since Sep 4, 2019 : 960
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Release Date |
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Title |
Title |
消費者のエンゲージメント行動を促すメカニズム
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Kana |
ショウヒシャ ノ エンゲージメント コウドウ オ ウナガス メカニズム
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Romanization |
Shōhisha no engējimento kōdō o unagasu mekanizumu
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Other Title |
Title |
Understanding customer engagement behavior
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Kana |
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Romanization |
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Creator |
Name |
山本, 晶
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Kana |
ヤマモト, ヒカル
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Romanization |
Yamamoto, Hikaru
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Affiliation |
慶應義塾大学・経営管理研究科・准教授
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Affiliation (Translated) |
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Role |
Research team head
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Link |
科研費研究者番号 : 80376574
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Name |
松村, 真宏
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Kana |
マツムラ, ナオヒロ
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Romanization |
Matsumura, Naohiro
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Affiliation |
大阪大学・経済学研究科・准教授
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Affiliation (Translated) |
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Role |
Research team member
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Link |
科研費研究者番号 : 10379159
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Edition |
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Place |
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Publisher |
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Date |
Issued (from:yyyy) |
2017
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Issued (to:yyyy) |
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Created (yyyy-mm-dd) |
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Updated (yyyy-mm-dd) |
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Captured (yyyy-mm-dd) |
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Physical description |
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Source Title |
Name |
科学研究費補助金研究成果報告書
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Name (Translated) |
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Volume |
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Issue |
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Year |
2016
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Month |
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Start page |
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End page |
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ISSN |
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ISBN |
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DOI |
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URI |
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JaLCDOI |
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NII Article ID |
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Ichushi ID |
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Other ID |
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Doctoral dissertation |
Dissertation Number |
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Date of granted |
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Degree name |
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Degree grantor |
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Abstract |
本研究の目的は, 消費者のエンゲージメント行動を促すメカニズムを解明することである。そのために, (1) インターネット上におけるエンゲージメント行動の解明と促進要因の同定, (2) オフラインの実店舗におけるショッパーインサイトの解明と店舗内エンゲージメント行動の決定要因の同定, を行った。(1)についてはSNSサイトのユーザーの行動履歴データを用いて, エンゲージメント行動の諸側面の解明と, その発生メカニズムを明らかにした。(2)についてはスーパーマーケットにて実験を実施し, エンゲージメント行動を促進する要因についての仮説の検証を行った。
The aim of this research to understand the mechanism of customer engagement behavior in online and offline environment. Customer engagement behavior is defined as customer's behavioral manifestations that have a brand or firm focus, beyond purchase, resulting from motivational drivers. To get deeper insight into engagement behavior in online environment, we identified various components of engagement behavior and calculated engagement value of users in mobile SNS. Past research suggests that engagement value is a combination of different aspects of customer behavior. Using the dataset provided by mobile social networking site, we calculate three components of customer engagement value. Also, we identified the relationships between different components of engagement value. For the engagement behavior in offline environment, we conducted experiment in supermarket to understand the drivers to enhance engagement behavior.
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Table of contents |
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Keyword |
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NDC |
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Note |
研究種目 : 基盤研究(C)(一般)
研究期間 : 2014~2016
課題番号 : 26380572
研究分野 : マーケティング
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Language |
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Type of resource |
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Genre |
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Text version |
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Related DOI |
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Access conditions |
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Last modified date |
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Creation date |
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Registerd by |
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History |
Sep 4, 2019 | | タイトル ローマ字,著者 著者ID,著者版フラグ を変更 |
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Index |
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