慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

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KAKEN_25282086seika  
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Release Date
 
Title
Title インターネットにおける口コミ効果の国際比較  
Kana インターネット ニ オケル クチコミ コウカ ノ コクサイ ヒカク  
Romanization Intanetto ni okeru kuchikomi koka no kokusai hikaku  
Other Title
Title Comparative analysis of how e-WoM (e-Word-of Mouth) may affect performances of products and services on the Internet : U.S.A vs. Japan  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 住田, 潮  
Kana スミタ, ウシオ  
Romanization Sumita, Ushio  
Affiliation 慶應義塾大学・経営管理研究科・特任教授  
Affiliation (Translated)  
Role Research team head  
Link 科研費研究者番号 : 10236044

Name 岡田, 正大  
Kana オカダ, マサヒロ  
Romanization Okada, Masahiro  
Affiliation 慶應義塾大学・経営管理研究科・教授  
Affiliation (Translated)  
Role Research team member  
Link 科研費研究者番号 : 70327667

Name 林, 高樹  
Kana ハヤシ, タカキ  
Romanization Hayashi, Takaki  
Affiliation 慶應義塾大学・経営管理研究科・教授  
Affiliation (Translated)  
Role Research team member  
Link 科研費研究者番号 : 80420826

Name 八森, 正泰  
Kana ハチモリ, マサヒロ  
Romanization Hachimori, Masahiro  
Affiliation 筑波大学・システム情報系・准教授  
Affiliation (Translated)  
Role Research team member  
Link 科研費研究者番号 : 00344862

Name 竹原, 浩太  
Kana タケハラ, コウタ  
Romanization Takehara, Kota  
Affiliation 筑波大学・システム情報系・助教  
Affiliation (Translated)  
Role Research team member  
Link 科研費研究者番号 : 70611747
Edition
 
Place
 
Publisher
Name  
Kana  
Romanization  
Date
Issued (from:yyyy) 2016  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
1 pdf  
Source Title
Name 科学研究費補助金研究成果報告書  
Name (Translated)  
Volume  
Issue  
Year 2015  
Month  
Start page  
End page  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract
本研究は, インターネットから消費者発信情報を収集してデータベース化し, 消費者発信情報と製品・サービスの市場における実績との関係を定量的に把握する方法論の確立を目指した。日米国際比較研究の面では, 共通指標化を可能にする日英判別辞書の作成という難題を克服できず, 研究は継続中である。しかし, 日本市場におけるスマートフォン・アプリに関する研究においては, 浸透度, 安定度・セキュリティー・リスク, ダウンロード数予測, 相補的・相殺的関係抽出アルゴリズム等に関して新たな知見を拓き, 実用研究として優れた成果を挙げた。また, 開発された方法論を, 全く異なる分野のビッグ・データ解析に適用し, その有効性を実証した。
The purpose of this research was to establish a systematic approach for analyzing how e-WoM (e-Word-of Mouth) may affect performances of products and services on the Internet. With focus on digital cameras and movies, an ambitious attempt was made to conduct a comparative analysis between the United States and Japan, which remains incomplete because of the difficulty to create a common dictionary for text mining across English and Japanese. The project was quite successful, however, in the study of smartphone applications in Japan, where new knowledge was created concerning popularity, stability, security risk, prediction of the number of downloads, competitive or complementary relationships and the like. The validity of the proposed approach was also demonstrated by applying it to problems surrounding big data analytics in several different areas.
 
Table of contents

 
Keyword
ビッグ・データ解析  

ブログ・プロファイル・ベクター  

プロダクト・プロファイル・ベクター  

テキスト・マイニング  

判別アルゴリズム  

将来値予測アルゴリズム  

スマートフォン応用ソフト  

VOC(Voice of Customers)  
NDC
 
Note
研究種目 : 基盤研究(B)(一般)
研究期間 : 2013~2015
課題番号 : 25282086
研究分野 : 応用数学・応用確率論・応用確率過程論・ICT・ファイナンス
 
Language
日本語  

英語  
Type of resource
text  
Genre
Research Paper  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Dec 27, 2016 11:18:25  
Creation date
Dec 27, 2016 11:18:25  
Registerd by
mediacenter
 
History
 
Index
/ Public / Grants-in-Aid for Scientific Research / Fiscal year 2015 / Japan Society for the Promotion of Science
 
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