慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

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KAKEN_24510201seika  
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KAKEN_24510201seika.pdf
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Release Date
 
Title
Title サプライチェーン・ネットワークにおける戦略的提携のためのモデル開発とその解析  
Kana サプライチェーン・ネットワーク ニ オケル センリャクテキ テイケイ ノ タメ ノ モデル カイハツ ト ソノ カイセキ  
Romanization Sapuraichen nettowaku ni okeru senryakuteki teikei no tame no moderu kaihatsu to sono kaiseki  
Other Title
Title Development of models for strategic coalition formation in supply chain networks and its analysis  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 松林, 伸生  
Kana マツバヤシ, ノブオ  
Romanization Matsubayashi, Nobuo  
Affiliation 慶應義塾大学・理工学部・准教授  
Affiliation (Translated)  
Role Research team head  
Link 科研費研究者番号 : 00385519
Edition
 
Place
 
Publisher
Name  
Kana  
Romanization  
Date
Issued (from:yyyy) 2015  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
1 pdf  
Source Title
Name 科学研究費補助金研究成果報告書  
Name (Translated)  
Volume  
Issue  
Year 2014  
Month  
Start page  
End page  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract
本研究では, サプライチェーン・ネットワークにおける企業間の提携, すなわち上下流企業間の提携や競合企業間の提携に関わる戦略的意思決定を支援するためのモデルをゲーム理論を用いて構築した。従来の研究の圧倒的多くは製造業者と販売業者という2層構造のもとでの提携を対象としており, 本研究では大幅に拡張した構造を扱った。加えて, 流通工程のみならず, 製品企画や広告といったマーケティング活動における戦略的提携をも分析の対象とした。モデル分析により得られた数々の理論的成果を通じて, 現代の企業が直面する様々な状況下での意思決定に対して, 多くの新しい科学的知見を与えられたと考えている。
In this research, we develop game theoretic models to support strategic decision making for determining coalition formation in supply chain networks. We focus both on vertical and horizontal alliance. Although most of previous studies explore only two-tier supply chain consisting of manufacturers and retailers, we extensively consider various types of chain structures. In addition, not only in a distribution stage well studied in the previous literature, we also investigate coalition formation in some other important marketing activities including product design, advertising, and so on. The theoretical results obtained through our model analysis could provide rich insights into firms' strategic alliance in various structures and aspects in the real-world supply chains.
 
Table of contents

 
Keyword
ゲーム理論  

非協力ゲーム  

協力ゲーム  

提携形成  

マーケティング  

製販連携  
NDC
 
Note
研究種目 : 基盤研究(C)
研究期間 : 2012~2014
課題番号 : 24510201
研究分野 : 応用ゲーム理論
 
Language
日本語  

英語  
Type of resource
text  
Genre
Research Paper  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Apr 11, 2016 09:58:18  
Creation date
Apr 11, 2016 09:58:18  
Registerd by
mediacenter
 
History
 
Index
/ Public / Grants-in-Aid for Scientific Research / Fiscal year 2014 / Japan Society for the Promotion of Science
 
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