アイテムタイプ |
Article |
ID |
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プレビュー |
画像 |
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キャプション |
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本文 |
KAKEN_23560539seika.pdf
Type |
:application/pdf |
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Last updated |
:Dec 11, 2014 |
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本文公開日 |
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タイトル |
タイトル |
拡張極値制御方式の確立とエンジンパワートレインへの応用
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カナ |
カクチョウキョクチ セイギョ ホウシキ ノ カクリツ ト エンジン パワー トレイン エノ オウヨウ
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ローマ字 |
Kakucho kyokuchi seigyo hoshiki no kakuritsu to enjin pawa torein eno oyo
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別タイトル |
名前 |
Modified extremum seeking control and its application for engine power train
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カナ |
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ローマ字 |
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著者 |
名前 |
大森, 浩充
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カナ |
オオモリ, ヒロミツ
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ローマ字 |
Omori, Hiromitsu
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所属 |
慶應義塾大学・理工学部・教授
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所属(翻訳) |
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役割 |
Research team head
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外部リンク |
科研費研究者番号 : 90203942
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版 |
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出版地 |
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出版者 |
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日付 |
出版年(from:yyyy) |
2014
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出版年(to:yyyy) |
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作成日(yyyy-mm-dd) |
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更新日(yyyy-mm-dd) |
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記録日(yyyy-mm-dd) |
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形態 |
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上位タイトル |
名前 |
科学研究費補助金研究成果報告書
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翻訳 |
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巻 |
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号 |
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年 |
2013
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月 |
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開始ページ |
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終了ページ |
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ISSN |
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ISBN |
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DOI |
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URI |
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JaLCDOI |
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NII論文ID |
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医中誌ID |
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その他ID |
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博士論文情報 |
学位授与番号 |
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学位授与年月日 |
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学位名 |
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学位授与機関 |
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抄録 |
(1)エンジンシフトを含む単気筒エンジンMLDモデルをMAPLE上に作成した。(2)NN学習制御則のシミュレーションを行ったが、中間層、NNタイプを変化させても、良い制御性能を得ることができなかった。(3)切換型(ゲインスケジューリング)PID制御のシミュレーションを行った。公称的結果が得られたが、事前にスケジュール点選択と精度の良いパラメータチューニングが必要であることが判明した。(4)拡張極値制御理論(内部モデル利用、時間積分誤差利用、フィードバック可変ゲイン利用)の理論的検討を行った。(5)(4)の制御系を構成した。路面変化のある場合にでも(3)の結果よりも制動距離短縮することができた。
(1) The MLD model of the single-cylinder engine including the engine shift is constructed on MAPLE. (2) Simulated NN-Learning law is applied for the MDL model, but it was not able to get good control performance even if changed the middle class and an NN type in various ways. (3) Simulated the switching type (gain scheduling) PID control, and a result is provided an ordinary performance, but it became clear that schedule point choice and good PID parameter tuning of the precision were necessary beforehand. (4) Performed the theoretical examination of the modified extreme seeking control theory (including the internal model use, the time integral calculus error use, and the feedback variable gain use). (5) When constituted (4) with control system, and there was the road surface change, depending was able to shorten braking distance as a result in (3).
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目次 |
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キーワード |
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NDC |
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注記 |
研究種目 : 基盤研究(C)
研究期間 : 2011~2013
課題番号 : 23560539
研究分野 : 工学
科研費の分科・細目 : 電気電子工学・制御工学
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資源タイプ |
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ジャンル |
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著者版フラグ |
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関連DOI |
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