慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

Home  »»  Listing item  »»  Detail

Detail

Item Type Article
ID
KAKEN_21730341seika  
Preview
Image
thumbnail  
Caption  
Full text
KAKEN_21730341seika.pdf
Type :application/pdf Download
Size :58.8 KB
Last updated :Mar 30, 2012
Downloads : 942

Total downloads since Mar 30, 2012 : 942
 
Release Date
 
Title
Title マス・カスタマイゼーションを巡るマーケティング戦略と消費者行動  
Kana マス・カスタマイゼーション オ メグル マーケティング センリャク ト ショウヒシャ コウドウ  
Romanization Masu kasutamaizeshon o meguru maketingu senryaku to shohisha kodo  
Other Title
Title Marketing strategies and consumer behavior for mass-customized products  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 小野, 晃典  
Kana オノ, アキノリ  
Romanization Ono, Akinori  
Affiliation 慶應義塾大学・商学部・教授  
Affiliation (Translated)  
Role Research team head  
Link 科研費研究者番号 : 20296742
Edition
 
Place
 
Publisher
Name  
Kana  
Romanization  
Date
Issued (from:yyyy) 2011  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
1 pdf  
Source Title
Name 科学研究費補助金研究成果報告書  
Name (Translated)  
Volume  
Issue  
Year 2010  
Month  
Start page  
End page  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract
近年の高水準の技術を適用することによって、企業は、顧客のニーズに対応した製品を、大量生産された標準規格品に匹敵する低価格で、個々の顧客に対して供給することが可能になってきた。こうした「マス・カスタマイゼーション」をめぐる企業のマーケティング活動と、それと対をなす消費者行動について、本研究は、マーケティング戦略論、消費者行動論、流通チャネル論といった様々な視点から理論実証研究を展開した。
 
Table of contents

 
Keyword
マス・カスタマイゼーション  

マーケティング  

消費者行動  

流通チャネル  
NDC
 
Note
研究種目 : 若手研究(B)
研究期間 : 2009~2010
課題番号 : 21730341
研究分野 : 社会科学
科研費の分科・細目 : 経営学・商学
 
Language
日本語  
Type of resource
text  
Genre
Research Paper  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Mar 30, 2012 09:00:00  
Creation date
Mar 30, 2012 09:00:00  
Registerd by
mediacenter
 
History
 
Index
/ Public / Grants-in-Aid for Scientific Research / Fiscal year 2010 / Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology
 
Related to
 

Ranking

most accessed items
1st 新自由主義に抗す... (427) 1st
2nd 斎藤隆夫の「粛軍... (340)
3rd 慶應義塾図書館史... (271)
4th 認知文法から考え... (265)
5th M&Aにおける... (263)

most downloaded items
1st <<Qu'... (1470) 1st
2nd 新参ファンと古参... (437)
3rd 731部隊と細菌戦 ... (314)
4th 日本における美容... (268)
5th 新自由主義に抗す... (267)

LINK

慶應義塾ホームページへ
慶應義塾大学メディアセンターデジタルコレクション
慶應義塾大学メディアセンター本部
慶應義塾研究者情報データベース