慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

Home  »»  Listing item  »»  Detail

Detail

Item Type Article
ID
KAKEN_19530332seika  
Preview
Image
thumbnail  
Caption  
Full text
KAKEN_19530332seika.pdf
Type :application/pdf Download
Size :69.5 KB
Last updated :Jul 3, 2011
Downloads : 837

Total downloads since Jul 3, 2011 : 837
 
Release Date
 
Title
Title 経営戦略と「企業の社会的責任」  
Kana ケイエイ センリャク ト 「キギョウ ノ シャカイテキ セキニン」  
Romanization Keiei senryaku to "kigyo no shakaiteki sekinin"  
Other Title
Title Strategic management and corporate social responsibility  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 磯辺, 剛彦  
Kana イソベ, タケヒコ  
Romanization Isobe, Takehiko  
Affiliation 慶應義塾大学・大学院経営管理研究科・教授  
Affiliation (Translated)  
Role Research team head  
Link 科研費研究者番号 : 30289110
Edition
 
Place
 
Publisher
Name  
Kana  
Romanization  
Date
Issued (from:yyyy) 2010  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
1 pdf  
Source Title
Name 科学研究費補助金研究成果報告書  
Name (Translated)  
Volume  
Issue  
Year 2009  
Month  
Start page  
End page  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract
本研究は、企業パフォーマンスの向上に貢献する企業の社会的責任(CSR)について調査した。具体的には、社会的な経営活動の誘因―CSR戦略―企業パフォーマンスのフレームワークを構築した。特に、そのフレームワークにおいて、CSRと企業パフォーマンスとの関係を規定する「リンキング・メカニズム」に注目した。分析の結果、CSR戦略や活動は、それ自体が企業パフォーマンスに影響するのではなく、リンキング・メカニズムの存在が両者の関係を規定していることを突き止めた。
 
Table of contents

 
Keyword
経営戦略  

社会的責任  

競争優位  
NDC
 
Note
研究種目 : 基盤研究(C)

研究期間 : 2007~2009

課題番号 : 19530332

研究分野 : 経営学

科研費の分科・細目 : 経営学
 
Language
日本語  
Type of resource
text  
Genre
Research Paper  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Jul 01, 2011 09:00:00  
Creation date
Jul 01, 2011 09:00:00  
Registerd by
mediacenter
 
History
 
Index
/ Public / Grants-in-Aid for Scientific Research / Fiscal year 2009 / Japan Society for the Promotion of Science
 
Related to