慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

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ID
KAKEN_16K03884seika  
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KAKEN_16K03884seika.pdf
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Release Date
 
Title
Title 戦略形成プロセスからみる新興国のイノベーション : 日本企業の創発的グローバル戦略  
Kana センリャク ケイセイ プロセス カラ ミル シンコウコク ノ イノベーション : ニホン キギョウ ノ ソウハツテキ グローバル センリャク  
Romanization Senryaku keisei purosesu kara miru shinkōkoku no inobēshon : Nihon kigyō no sōhatsuteki gurōbaru senryaku  
Other Title
Title Innovation in emerging countries and the strategy formation process : emergent global strategies of Japanese companies  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 三嶋, 恒平  
Kana ミシマ, コウヘイ  
Romanization Mishima, Kōhei  
Affiliation 慶應義塾大学・経済学部 (三田) ・准教授  
Affiliation (Translated)  
Role Research team head  
Link 科研費研究者番号 : 90512765

Name  
Kana  
Romanization  
Affiliation  
Affiliation (Translated)  
Role  
Link  
Edition
 
Place
 
Publisher
Name  
Kana  
Romanization  
Date
Issued (from:yyyy) 2019  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
1 pdf  
Source Title
Name 科学研究費補助金研究成果報告書  
Name (Translated)  
Volume  
Issue  
Year 2018  
Month  
Start page  
End page  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract
本研究成果は第1に、新興国におけるイノベーションを戦略形成プロセスから解明しようとしたことだ。第2に、日本企業のグローバル創発戦略から、戦略形成プロセスの内実としての経営資源の配分を解明し、内部組織のありようを示そうとしたことだ。第3に、二輪車産業を事例としながら日本企業の能力構築と新興国の市場・拠点でのイノベーションの発現について明らかにしようとしたことだ。
これら成果を踏まえ、学会等で報告を14回 (うち国際学会・会議8回) 行った。さらに報告を踏まえ、現在、英語論文を執筆中である。こうした報告を通じて、議論をより深め理論化を果たしつつあるとともに、研究成果の社会的還元を果たすことができた。
The main findings of this study are as follows. First, we tried to explain innovation in emerging countries from the strategy formation process. Second, we could recognize from the global emergent strategy of Japanese firms that strategy formation process, the allocation of management resources and organization ability mutually affect each other. Third, this study made it clear that the capability building of Japanese companies and the innovation of the markets and their subsidiaries in emerging countries through the case of the motorcycle industry.
Also we made a report 14 times at a society etc. (including 8 international conferences and meetings). Based on these presentations, we are currently writing English papers. Through these presentations, we deepened the argument and tried to build the theory. Furthermore, we were able to achieve social return of this study results.
 
Table of contents

 
Keyword
新興国  

イノベーション  

オートバイ産業  

国際経営  

戦略形成プロセス  

企業行動  

創発的戦略  

インド  
NDC
 
Note
研究種目 : 基盤研究 (C) (一般)
研究期間 : 2016~2018
課題番号 : 16K03884
研究分野 : 国際経営論
 
Language
日本語  

英語  
Type of resource
text  
Genre
Research Paper  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Oct 31, 2019 11:00:48  
Creation date
Oct 31, 2019 11:00:48  
Registerd by
mediacenter
 
History
Oct 31, 2019    インデックス を変更
 
Index
/ Public / Grants-in-Aid for Scientific Research / Fiscal year 2018 / Japan Society for the Promotion of Science
 
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