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KAKEN_16H03673seika.pdf
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:application/pdf |
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:Apr 15, 2024 |
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Release Date |
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Title |
Title |
交通インフラの運営とリスク分担に関する歴史・制度・理論・実証研究
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Kana |
コウツウ インフラ ノ ウンエイ ト リスク ブンタン ニ カンスル レキシ・セイド・リロン・ジッショウ ケンキュウ
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Romanization |
Kōtsū infura no un'ei to risuku buntan ni kansuru rekishi seido riron jisshō kenkyū
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Other Title |
Title |
The research on management and risk sharing of transportation infrastructure
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Kana |
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Romanization |
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Creator |
Name |
加藤, 一誠
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Kana |
カトウ, カズセイ
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Romanization |
Katō, Kazusei
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Affiliation |
慶應義塾大学・商学部 (三田) ・教授
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Affiliation (Translated) |
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Role |
Research team head
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Link |
科研費研究者番号 : 60290269
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Name |
加藤, 浩徳
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Kana |
カトウ, ヒロノリ
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Romanization |
Katō, Hironori
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Affiliation |
東京大学・大学院工学系研究科 (工学部) ・教授
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Affiliation (Translated) |
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Role |
Research team member
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Link |
科研費研究者番号 : 70272359
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Name |
手塚, 広一郎
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Kana |
テズカ, コウイチロウ
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Romanization |
Tezuka, Kōichirō
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Affiliation |
日本大学・経済学部・教授
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Affiliation (Translated) |
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Role |
Research team member
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Link |
科研費研究者番号 : 90323914
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Name |
福井, 秀樹
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Kana |
フクイ, ヒデキ
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Romanization |
Fukui, Hideki
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Affiliation |
愛媛大学・法文学部・教授
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Affiliation (Translated) |
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Role |
Research team member
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Link |
科研費研究者番号 : 00304642
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Name |
石坂, 元一
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Kana |
イシザカ, モトカズ
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Romanization |
Ishizaka, Motokazu
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Affiliation |
福岡大学・商学部・教授
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Affiliation (Translated) |
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Role |
Research team member
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Link |
科研費研究者番号 : 60401676
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Name |
水島, 治
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Kana |
ミズシマ, オサム
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Romanization |
Mizushima, Osamu
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Affiliation |
武蔵大学・経済学部・教授
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Affiliation (Translated) |
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Role |
Research team member
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Link |
科研費研究者番号 : 70345445
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Name |
吉田, 雄一朗
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Kana |
ヨシダ, ユウイチロウ
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Romanization |
Yoshida, Yūichirō
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Affiliation |
広島大学・国際協力研究科・教授
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Affiliation (Translated) |
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Role |
Research team member
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Link |
科研費研究者番号 : 70339919
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Name |
後藤, 孝夫
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Kana |
ゴトウ, タカオ
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Romanization |
Gotō, Takao
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Affiliation |
中央大学・経済学部・准教授
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Affiliation (Translated) |
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Role |
Research team member
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Link |
科研費研究者番号 : 60435097
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Name |
米崎, 克彦
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Kana |
ヨネザキ, カツヒコ
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Romanization |
Yonezaki, Katsuhiko
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Affiliation |
横浜市立大学・グローバル都市協力研究センター・特任助教
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Affiliation (Translated) |
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Role |
Research team member
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Link |
科研費研究者番号 : 70599183
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Name |
田村, 幸士
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Kana |
タムラ, コウジ
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Romanization |
Tamura, Kōji
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Affiliation |
国士舘大学・政経学部・その他
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Affiliation (Translated) |
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Role |
Research team member
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Link |
科研費研究者番号 : 90804063
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Name |
中村, 知誠
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Kana |
ナカムラ, トモアキ
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Romanization |
Nakamura, Tomoaki
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Affiliation |
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Affiliation (Translated) |
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Role |
Collaborator
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Link |
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Edition |
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Place |
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Publisher |
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Date |
Issued (from:yyyy) |
2019
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Issued (to:yyyy) |
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Created (yyyy-mm-dd) |
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Updated (yyyy-mm-dd) |
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Captured (yyyy-mm-dd) |
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Physical description |
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Source Title |
Name |
科学研究費補助金研究成果報告書
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Name (Translated) |
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Volume |
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Issue |
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Year |
2018
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Month |
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Start page |
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End page |
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ISSN |
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ISBN |
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DOI |
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URI |
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JaLCDOI |
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NII Article ID |
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Ichushi ID |
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Other ID |
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Doctoral dissertation |
Dissertation Number |
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Date of granted |
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Degree name |
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Degree grantor |
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Abstract |
交通インフラの運営とリスク分担をガバナンスとファイナンスの視点から分析した。①アメリカのauthorityは、レベニュー債というファイナンス手法と同時に定着した。日本のPFIにおいてSPCが融資ではなく、レベニュー債を発行する場合、法的には機動性・柔軟性、ネガティブキャリー、発行後の管理がネックとなる。②ネットワークインフラの上下分離により、事業者の投資インセンティブは減少するが、ユニバーサルサービス基金のような形で利用者負担を求めれば、インセンティブの減少を抑える可能性がある。③空港の発着枠規制解除により、都市圏の他空港に比べて平均運賃が下落することを準実験デザインによって示唆した。
We analyzed the management of the transportation infrastructure and risk sharing from the viewpoint of governance and finance. (1) Public authorities in the United States were established at the same time as the method of financing revenue bonds. This means that it is important for public bodies to incorporate market monitoring. In Japan, when SPCs issue project bonds instead of loans in PFI, the bottlenecks are lack of legal flexibility, negative carry and post-issue bond management. (2) Separating infrastructure management from operations lowers the investment incentives for the operators. It has been suggested that a reduction in incentives would be suppressed by collecting fees from users in the form of a Universal Service Fund. (3) A quasi-experimental study suggested that deregulation of the airport's slots would reduce average fares below those of other airports in New York.
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Table of contents |
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Keyword |
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NDC |
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Note |
研究種目 : 基盤研究 (B) (一般)
研究期間 : 2016~2018
課題番号 : 16H03673
研究分野 : 交通経済
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Language |
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Type of resource |
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Genre |
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Text version |
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Related DOI |
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Access conditions |
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Last modified date |
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Creation date |
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Registerd by |
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History |
Oct 31, 2019 | | インデックス を変更 |
Apr 15, 2024 | | Creator 著者ID,Creator Name,Creator Kana,Creator Romanization,Creator Affiliation,Creator Affiliation (Translated),Creator Role,Creator Link,Abstract 内容,Note 注記 を変更 |
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Index |
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