慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

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KAKEN_15K03723seika  
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KAKEN_15K03723seika.pdf
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Last updated :Oct 31, 2019
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Release Date
 
Title
Title 消費者行動における意味的手がかりの影響メカニズム  
Kana ショウヒシャ コウドウ ニ オケル イミテキ テガカリ ノ エイキョウ メカニズム  
Romanization Shōhisha kōdō ni okeru imiteki tegakari no eikyō mekanizumu  
Other Title
Title Studies on the mechanism of semantic cues effects in consumer behavior  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 白井, 美由里  
Kana シライ, ミユリ  
Romanization Shirai, Miyuri  
Affiliation 慶應義塾大学・商学部 (三田) ・教授  
Affiliation (Translated)  
Role Research team head  
Link 科研費研究者番号 : 10303067
Edition
 
Place
 
Publisher
Name  
Kana  
Romanization  
Date
Issued (from:yyyy) 2019  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
1 pdf  
Source Title
Name 科学研究費補助金研究成果報告書  
Name (Translated)  
Volume  
Issue  
Year 2018  
Month  
Start page  
End page  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract
消費者が製品やサービスの購買意思決定において、買い物環境にある意味的手がかりを用いて、商品について推論や判断をすることが多くの研究によって示されている。この手がかりには製造業者が提供する製品属性情報だけでなく、小売業者などが販売段階で用いる表現も含まれる。本研究ではまだ十分に研究されていない後者の手がかりを中心に、通常の販売状況と値引きが提供される状況それぞれにおいて、様々な意味的手がかりと消費者の反応の関係を分析する実証研究を行い、そのメカニズムを明らかにした。
Semantic cues are information or expressions that facilitate consumers’ ability to evaluate an offer. They are provided in a shopping context so that consumers use them to make an inference or a judgment about the target product. Those cues include product attributes that are generally provided by manufactures and expressions that are mostly provided by retailers. This research mainly focused on the latter type as many research issues remained unsolved. It examined the effects of various cues on consumers’ evaluation in the two contexts: a context in which a product was sold at a full price and a context in which price promotion is offered.
 
Table of contents

 
Keyword
消費者行動  

消費者の知覚  

意味的手がかり  

価格  

品質  

値引き  
NDC
 
Note
研究種目 : 基盤研究 (C) (一般)
研究期間 : 2015~2018
課題番号 : 15K03723
研究分野 : マーケティング
 
Language
日本語  

英語  
Type of resource
text  
Genre
Research Paper  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Oct 31, 2019 11:00:55  
Creation date
Oct 31, 2019 11:00:55  
Registerd by
mediacenter
 
History
Oct 31, 2019    インデックス を変更
 
Index
/ Public / Grants-in-Aid for Scientific Research / Fiscal year 2018 / Japan Society for the Promotion of Science
 
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