慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

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KAKEN_15K01202seika  
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KAKEN_15K01202seika.pdf
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Release Date
 
Title
Title 戦略的カスタマイゼーションのための意思決定モデルの開発とその解析  
Kana センリャクテキ カスタマイゼーション ノ タメ ノ イシ ケッテイ モデル ノ カイハツ ト ソノ カイセキ  
Romanization Senryakuteki kasutamaizēshon no tame no ishi kettei moderu no kaihatsu to sono kaiseki  
Other Title
Title Development and analysis for decision making models in strategic customization  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 松林, 伸生  
Kana マツバヤシ, ノブオ  
Romanization Matsubayashi, Nobuo  
Affiliation 慶應義塾大学・理工学部・教授  
Affiliation (Translated)  
Role Research team head  
Link 科研費研究者番号 : 00385519
Edition
 
Place
 
Publisher
Name  
Kana  
Romanization  
Date
Issued (from:yyyy) 2018  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
1 pdf  
Source Title
Name 科学研究費補助金研究成果報告書  
Name (Translated)  
Volume  
Issue  
Year 2017  
Month  
Start page  
End page  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract
本研究では, 消費者一人ひとりの個別のニーズに対応して多様な製品を提供しようとする「カスタマイゼーション」について, 主に競争下における企業戦略の観点から意思決定を支援するためのモデルをゲーム理論を用いて構築した。従来の研究は, カスタマイゼーションの対象を製品企画や価格決定の枠組みに絞ったものが大半であるが, ここではそれを流通や広告といったマーケティングの諸活動にまで拡張して, 幅広く検討を行った。モデル分析によって得られた様々なゲーム理論的示唆を通じて, 企業が戦略的にカスタマイゼーションを提供する際の意思決定に多くの新たな知見を与えられたと考えている。
In this research, we develop game theoretic models to support firms' decision making for "customization," which attempts to provide diverse products to effectively meet consumers' individual need, mainly from the viewpoint of competitive strategy. Although most of previous studies focus only on customization in stages of product design and pricing, we extensively consider customization in various marketing activities including distribution and advertising. The game theory results obtained through our model development and analysis could provide rich insights into firms' decision making in strategically offering customization.
 
Table of contents

 
Keyword
ゲーム理論  

マーケティング  

サプライチェーン  

提携形成  
NDC
 
Note
研究種目 : 基盤研究(C)(一般)
研究期間 : 2015~2017
課題番号 : 15K01202
研究分野 : 応用ゲーム理論
 
Language
日本語  

英語  
Type of resource
text  
Genre
Research Paper  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Nov 12, 2018 15:24:15  
Creation date
Nov 12, 2018 15:24:15  
Registerd by
mediacenter
 
History
Nov 12, 2018    インデックス を変更
 
Index
/ Public / Grants-in-Aid for Scientific Research / Fiscal year 2017 / Japan Society for the Promotion of Science
 
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