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Article |
ID |
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Caption |
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Full text |
KAKEN_15K01202seika.pdf
Type |
:application/pdf |
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Last updated |
:Nov 12, 2018 |
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Release Date |
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Title |
Title |
戦略的カスタマイゼーションのための意思決定モデルの開発とその解析
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Kana |
センリャクテキ カスタマイゼーション ノ タメ ノ イシ ケッテイ モデル ノ カイハツ ト ソノ カイセキ
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Romanization |
Senryakuteki kasutamaizēshon no tame no ishi kettei moderu no kaihatsu to sono kaiseki
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Other Title |
Title |
Development and analysis for decision making models in strategic customization
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Kana |
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Romanization |
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Creator |
Name |
松林, 伸生
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Kana |
マツバヤシ, ノブオ
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Romanization |
Matsubayashi, Nobuo
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Affiliation |
慶應義塾大学・理工学部・教授
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Affiliation (Translated) |
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Role |
Research team head
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Link |
科研費研究者番号 : 00385519
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Edition |
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Place |
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Publisher |
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Date |
Issued (from:yyyy) |
2018
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Issued (to:yyyy) |
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Created (yyyy-mm-dd) |
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Updated (yyyy-mm-dd) |
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Captured (yyyy-mm-dd) |
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Physical description |
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Source Title |
Name |
科学研究費補助金研究成果報告書
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Name (Translated) |
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Volume |
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Issue |
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Year |
2017
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Month |
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Start page |
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End page |
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ISSN |
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ISBN |
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DOI |
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URI |
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JaLCDOI |
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NII Article ID |
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Ichushi ID |
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Other ID |
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Doctoral dissertation |
Dissertation Number |
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Date of granted |
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Degree name |
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Degree grantor |
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Abstract |
本研究では, 消費者一人ひとりの個別のニーズに対応して多様な製品を提供しようとする「カスタマイゼーション」について, 主に競争下における企業戦略の観点から意思決定を支援するためのモデルをゲーム理論を用いて構築した。従来の研究は, カスタマイゼーションの対象を製品企画や価格決定の枠組みに絞ったものが大半であるが, ここではそれを流通や広告といったマーケティングの諸活動にまで拡張して, 幅広く検討を行った。モデル分析によって得られた様々なゲーム理論的示唆を通じて, 企業が戦略的にカスタマイゼーションを提供する際の意思決定に多くの新たな知見を与えられたと考えている。
In this research, we develop game theoretic models to support firms' decision making for "customization," which attempts to provide diverse products to effectively meet consumers' individual need, mainly from the viewpoint of competitive strategy. Although most of previous studies focus only on customization in stages of product design and pricing, we extensively consider customization in various marketing activities including distribution and advertising. The game theory results obtained through our model development and analysis could provide rich insights into firms' decision making in strategically offering customization.
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Table of contents |
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Keyword |
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NDC |
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Note |
研究種目 : 基盤研究(C)(一般)
研究期間 : 2015~2017
課題番号 : 15K01202
研究分野 : 応用ゲーム理論
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Language |
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Type of resource |
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Genre |
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Text version |
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Related DOI |
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Access conditions |
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Last modified date |
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Creation date |
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