慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

Home  »»  Listing item  »»  Detail

Detail

Item Type Article
ID
AN10032394-20050001-0041  
Preview
Image
thumbnail  
Caption  
Full text
AN10032394-20050001-0041.pdf
Type :application/pdf Download
Size :544.0 KB
Last updated :Apr 27, 2007
Downloads : 7009

Total downloads since Apr 27, 2007 : 7009
 
Release Date
 
Title
Title 現代中国語における「動+“得”+形」動補構造の多義性と分類方法について  
Kana ゲンダイ チュウゴクゴ ニオケル ドウ トク ケイ ドウホ コウゾウ ノ タギセイ ト ブンルイ ホウ ニツイテ  
Romanization Gendai Chugokugo niokeru do toku kei doho kozo no tagisei to bunrui hoho nitsuite  
Other Title
Title On the polysemy and the classification method of “V + de(得)+ A” verb-complement construction in modern Chinese  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 浅野, 雅樹  
Kana アサノ, マサキ  
Romanization Asano, Masaki  
Affiliation  
Affiliation (Translated)  
Role  
Link  
Edition
 
Place
横浜  
Publisher
Name 慶應義塾大学日吉紀要刊行委員会  
Kana ケイオウ ギジュク ダイガク ヒヨシ キヨウ カンコウ イインカイ  
Romanization Keio gijuku daigaku hiyoshi kiyo kanko iinkai  
Date
Issued (from:yyyy) 2005  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
 
Source Title
Name 慶應義塾大学日吉紀要. 言語・文化・コミュニケーション  
Name (Translated)  
Volume  
Issue 34  
Year 2005  
Month  
Start page 41  
End page 58  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
703403  
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract

 
Table of contents
1  はじめに
2  多義性を持つ“V得A”構造について
2 .1 多義性を持つ“V得A”の用例
2 .2 “A”の意味的特徴
2 .3 “A”の意味指向
3  二つの“V得A”の類似性
3 .1 統語的類似性
3 .2 意味的類似性
3 .3 意味・語用的類似性(曖昧性について)
4  “V得A”に関する分類方法
5  否定形式との対応関係について
6  まとめ
 
Keyword
 
NDC
 
Note

 
Language
日本語  
Type of resource
text  
Genre
Departmental Bulletin Paper  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Apr 27, 2024 18:53:05  
Creation date
Apr 27, 2007 14:10:00  
Registerd by
mediacenter
 
History
 
Index
/ Public / The Hiyoshi Review / Language, culture and communication / 34 (2005)
 
Related to