慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

ホーム  »»  アイテム一覧  »»  アイテム詳細

アイテム詳細

アイテムタイプ Article
ID
AN10030060-20050331-0177  
プレビュー
画像
thumbnail  
キャプション  
本文
AN10030060-20050331-0177.pdf
Type :application/pdf Download
Size :3.0 MB
Last updated :May 17, 2007
Downloads : 8670

Total downloads since May 17, 2007 : 8670
 
本文公開日
 
タイトル
タイトル オフィーリアの祈り  
カナ オフィーリア ノ イノリ  
ローマ字 Ofiria no inori  
別タイトル
名前 Ophelia’s "“orisons”"  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 鈴木, 五郎  
カナ スズキ, ゴロウ  
ローマ字 Suzuki, Goro  
所属  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
横浜  
出版者
名前 慶應義塾大学日吉紀要刊行委員会  
カナ ケイオウ ギジュク ダイガク ヒヨシ キヨウ カンコウ イインカイ  
ローマ字 Keio gijuku daigaku hiyoshi kiyo kanko iinkai  
日付
出版年(from:yyyy) 2005  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 慶應義塾大学日吉紀要. 英語英米文学  
翻訳  
 
46  
2005  
3  
開始ページ 177  
終了ページ 205  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
104609  
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
Among the heroines that appear in all the dramatic works of WilliamShakespeare, Ophelia, although a tragic heroine, seems to be most loved,most popular, and best remembered. She has always been a source ofinspiration to many artists, regardless of age or nationality. What isdistinctly noteworthy in the dramatic description and representation of thistragic heroine through the mouthpiece of Gertrude in Act IV, scene vii,lines 167–84 in Hamlet (Peter Alexander edition of The Complete Worksof William Shakespeare) lies in its aesthetically and imaginatively richlanguage and dramatic poetry. As Shakespeare has successfully dramatisedand immortalised the Hamlet’s well-known “To be, or not to be” soliloquyin Act III, scene i, the dramatist has also successfully succeeded here inimmortalising Ophelia as a tragic yet graceful and unforgettable heroine.The dramatic language and poetry employed and portrayed in theseimmortal lines had never failed to leave such celebrated nineteenth- andtwentieth-century painters as Ferdinand Victor Eugène Delacroix, JohnEverett Millais, and Paul Albert Steck unaffected and untouched: they werewithout doubt all charmed and drawn into the Shakespearian heart-rendingcharacter of Ophelia with such mounting passion and such enkindledimagination.  This paper attempts to present a new and radical approach tointerpretation of Ophelia by way of taking into account some considerationsof the three prominent painters and their individual works of Ophelia inconnection with the Hamlet films, with a view to better understanding whatessentially constitutes and configures the disposition and behaviour of thistragic heroine.  With the eleventh lithograph illustration of “Death of OPHELIA” in theseries of 13plates of ‘Lithograph Illustrations for “Hamlet”’, all of which wereproduced from 1834 to 1848, Ferdinand Victor Eugène Delacroix (1798–1863)lithographically and three-dimensionally represents the heroine’s soul that is“struggling to be free” in the presence of “Cosmic Unconscious”.  John Everett Millais (1829–96), representing the Pre-Raphaelite Brotherhoodwith William Holman Hunt and Dante Gabriel Rossetti and drawing inspirationmost likely from Hamlet, painted his masterpiece Ophelia, which recreatesan elaborate scene of Nature in which Ophelia, like a “mermaid-like”, floatsdown a stream, chanting “snatches of old lauds”. The drowning scene havingbeen realistically yet imaginatively depicted with highly aesthetic and poeticsensibilities, Millais encompasses within the canvas a red-breasted cockrobin, sitting on a bush and singing a psalm to Ophelia’s “melodious lay”. Thepresence of the cock robin suggests its symbolic metaphor for “forgiveness” andreconciliation.    Paul Albert Steck (1866–1924) painted a visionary Ophelia underwater in hisOphélia. Nevertheless, the vision and intuition manifested in his work genuinelyinspire people more with “mirth” and less with “dirge”. Ophelia in the artist’s mind’seye is permanently transformed into an elegant and graceful court lady with prayers.  With these paintings and the lithograph illustration in mind, one is alsoreminded that Ophelia’s tears, often gushing from her eyes, do not prove herselfto be a woman of “frailty” at Elsinore, but rather a woman of warm affection andpatience —— a quality or “rarity” whose nature had been nurtured during theMiddle Ages and far into the Renaissance.
 
目次

 
キーワード
 
NDC
 
注記

 
言語
日本語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Departmental Bulletin Paper  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Mar 19, 2024 19:01:54  
作成日
May 17, 2007 10:18:46  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
 
インデックス
/ Public / 日吉紀要 / 英語英米文学 / 46 (2005)
 
関連アイテム
 

ランキング

最も多く閲覧されたアイテム
1位 新自由主義に抗す... (480) 1st
2位 斎藤隆夫の「粛軍... (423)
3位 M&Aにおける... (336)
4位 認知文法から考え... (336)
5位 慶應義塾図書館史... (309)

最も多くダウンロードされたアイテム
1位 <<Qu'... (1462) 1st
2位 Born global in t... (548)
3位 新参ファンと古参... (507)
4位 日瑞比較法史論考... (436)
5位 新自由主義に抗す... (307)

LINK

慶應義塾ホームページへ
慶應義塾大学メディアセンターデジタルコレクション
慶應義塾大学メディアセンター本部
慶應義塾研究者情報データベース