慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

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AN00234698-20190200-0049  
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Release Date
 
Title
Title ヴィロンの戦略変化と経営者の信念 : 事例研究  
Kana ヴィロン ノ センリャク ヘンカ ト ケイエイシャ ノ シンネン : ジレイ ケンキュウ  
Romanization Viron no senryaku henka to keieisha no shinnen : jirei kenkyū  
Other Title
Title Strategic change and managerial beliefs at VIRON : a case study  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 谷口, 和弘  
Kana タニグチ, カズヒロ  
Romanization Taniguchi, Kazuhiro  
Affiliation 慶應義塾大学商学部  
Affiliation (Translated)  
Role  
Link  
Edition
 
Place
東京  
Publisher
Name 慶應義塾大学出版会  
Kana ケイオウ ギジュク ダイガク シュッパンカイ  
Romanization Keiō gijuku daigaku shuppankai  
Date
Issued (from:yyyy) 2019  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
 
Source Title
Name 三田商学研究  
Name (Translated) Mita business review  
Volume 61  
Issue 6  
Year 2019  
Month 2  
Start page 49  
End page 62  
ISSN
0544571X  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract
本稿では, ヴィロンの事例研究をつうじて経営者である西川隆博の信念とビジネスモデルを浮き彫りにする。その際, 戦略的企業家がパン業界の持続可能性のために何を思い, どう行動しているか, という戦略変化にかかわるプロセスを明らかにする。経営者の信念は, 価格競争の罠に陥っているパン業界を, 品質を追求する業界にしたいというものだった。そこで, 彼が競争環境を変えるために投じた最初の石がヴィロンだった。
This paper focuses on how Takahiro Nishikawa’s beliefs influence the business model of VIRON by adopting a methodology of qualitative research. This aims to understand the process of strategic change as for what the strategic entrepreneur thinks and acts for the sustainability of baking industry. His beliefs were to change the industry which was trapped under price competition into the one which would seek for high-quality and innovation. VIRON was an attempt that reflected such beliefs.
 
Table of contents

 
Keyword
戦略的企業家  

戦略変化  

イノベーション  

信念  

認知  

ビジネスモデル  

質的研究  
NDC
 
Note
論文
 
Language
日本語  

英語  
Type of resource
text  
Genre
Journal Article  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Feb 25, 2020 15:33:45  
Creation date
Jul 09, 2019 13:27:59  
Registerd by
mediacenter
 
History
Jul 9, 2019    インデックス を変更
Feb 25, 2020    Modified; Full text,Edition 版,Abstract 内容.
 
Index
/ Public / Faculty of Business and Commerce / Mita business review / 61 (2018) / 61(6) 201902
 
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