慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

Home  »»  Listing item  »»  Detail

Detail

Item Type Article
ID
AN00234698-20150600-0155  
Preview
Image
thumbnail  
Caption  
Full text
AN00234698-20150600-0155.pdf
Type :application/pdf Download
Size :10.6 MB
Last updated :Apr 20, 2022
Downloads : 1813

Total downloads since Apr 20, 2022 : 1813
 
Release Date
 
Title
Title デュアル・チャネルの選択に関する予備的検討  
Kana デュアル・チャネル ノ センタク ニ カンスル ヨビテキ ケントウ  
Romanization Dyuaru chaneru no sentaku ni kansuru yobiteki kento  
Other Title
Title A preliminary study on dual distribution channels  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 高田, 英亮  
Kana タカタ, ヒデスケ  
Romanization Takata, Hidesuke  
Affiliation 慶應義塾大学商学部  
Affiliation (Translated)  
Role  
Link  
Edition
 
Place
東京  
Publisher
Name 慶應義塾大学出版会  
Kana ケイオウ ギジュク ダイガク シュッパンカイ  
Romanization Keio gijuku daigaku shuppankai  
Date
Issued (from:yyyy) 2015  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
 
Source Title
Name 三田商学研究  
Name (Translated) Mita business review  
Volume 58  
Issue 2  
Year 2015  
Month 6  
Start page 155  
End page 168  
ISSN
0544571X  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract
本稿は, 製造業者が独立チャネルと統合チャネルの双方を用いて製品を販売するというデュアル・チャネルの選択に関して, 実証分析を行う前段階としての予備的検討を試みる。具体的には, まず, 取引費用理論を用いたデュアル・チャネル選択研究に着目し, そのレビューを行う。次に, そのうち, Mols(2000)の研究に注目し, そこで提示されている11の仮説をそれらと関連する理論・研究を踏まえて検討する。最後に, 結論として, それら11の仮説を理論的に異なる4つのグループに区分する。
 
Table of contents

 
Keyword
デュアル・チャネル  

取引費用  

ケイパビリティ  

環境  
NDC
 
Note
渡部直樹教授退任記念号#論文
 
Language
日本語  
Type of resource
text  
Genre
Journal Article  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Apr 20, 2022 16:29:31  
Creation date
Aug 19, 2016 16:43:54  
Registerd by
mediacenter
 
History
Feb 20, 2018    著者 を変更
Feb 28, 2018    著者 を変更
Apr 20, 2022    Creator Name を変更
 
Index
/ Public / Faculty of Business and Commerce / Mita business review / 58 (2015) / 58(2) 201506
 
Related to