Item Type |
Article |
ID |
|
Preview |
Image |
|
Caption |
|
|
Full text |
AN00234698-20081000-0093.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:766.3 KB
|
Last updated |
:Dec 9, 2009 |
Downloads |
: 11170 |
Total downloads since Dec 9, 2009 : 11170
|
|
Release Date |
|
Title |
Title |
ラグジュアリー・ブランド購買モデル : 規範的因子としての社会階層
|
Kana |
ラグジュアリー・ブランド コウバイ モデル : キハンテキ インシ トシテノ シャカイ カイソウ
|
Romanization |
Ragujuari burando kobai moderu : kihanteki inshi toshiteno shakai kaiso
|
|
Other Title |
Title |
A model of consumer buying behavior of luxury brands
|
Kana |
|
Romanization |
|
|
Creator |
Name |
斎藤, 通貴
|
Kana |
サイトウ, ミチタカ
|
Romanization |
Saito, Michitaka
|
Affiliation |
慶應義塾大学商学部
|
Affiliation (Translated) |
|
Role |
|
Link |
|
|
Edition |
|
Place |
|
Publisher |
Name |
慶應義塾大学出版会
|
Kana |
ケイオウ ギジュク ダイガク シュッパンカイ
|
Romanization |
Keio gijuku daigaku shuppankai
|
|
Date |
Issued (from:yyyy) |
2008
|
Issued (to:yyyy) |
|
Created (yyyy-mm-dd) |
|
Updated (yyyy-mm-dd) |
|
Captured (yyyy-mm-dd) |
|
|
Physical description |
|
Source Title |
Name |
三田商学研究
|
Name (Translated) |
Mita business review
|
Volume |
51
|
Issue |
4
|
Year |
2008
|
Month |
10
|
Start page |
93
|
End page |
106
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII Article ID |
|
Ichushi ID |
|
Other ID |
|
Doctoral dissertation |
Dissertation Number |
|
Date of granted |
|
Degree name |
|
Degree grantor |
|
|
Abstract |
本論では,特にグローバル・マーケティングの観点から,社会階層概念を導入したラグジュアリー・ブランド戦略を導出するためのラグジュアリー・ブランド購買モデルを提示し,戦略上の示唆を得ることを目的としている。社会的規範因子を用いたFishbein の行動意図モデルを援用しながら問題点を修整したモデルを考える。準拠集団や個人による主観的規範に加えて,より説明力が高いと思われる社会階層変数を導入し,ブランド選択における消費者知識についても考察される。
|
|
Table of contents |
|
Keyword |
|
NDC |
|
Note |
|
Language |
|
Type of resource |
|
Genre |
|
Text version |
|
Related DOI |
|
Access conditions |
|
Last modified date |
|
Creation date |
|
Registerd by |
|
History |
Nov 14, 2011 | | コメント, フリーキーワード, キーワード を変更 |
|
|
Index |
|
Related to |
|