アイテムタイプ |
Article |
ID |
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プレビュー |
画像 |
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キャプション |
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本文 |
AN00234610-20110101-0137.pdf
Type |
:application/pdf |
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Last updated |
:Nov 4, 2021 |
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本文公開日 |
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タイトル |
タイトル |
中国自転車産業における華南の位置づけ : 両岸一体化と地域間分業の結節点としての華南
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カナ |
チュウゴク ジテンシャ サンギョウ ニ オケル カナン ノ イチズケ : リョウガン イッタイカ ト チイキカン ブンギョウ ノ ケッセツテン トシテ ノ カナン
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ローマ字 |
Chugoku jitensha sangyo ni okeru Kanan no ichizuke : ryogan ittaika to chiikikan bungyo no kessetsuten toshite no Kanan
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別タイトル |
名前 |
The position of South China area for China's bicycle industry : a connecting point of interregional divisions of labor between Mainland China and Taiwan
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カナ |
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ローマ字 |
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著者 |
名前 |
駒形, 哲哉
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カナ |
コマガタ, テツヤ
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ローマ字 |
Komagata, Tetsuya
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所属 |
慶應義塾大学経済学部准教授
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所属(翻訳) |
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役割 |
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外部リンク |
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版 |
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出版地 |
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出版者 |
名前 |
慶應義塾経済学会
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カナ |
ケイオウ ギジュク ケイザイ ガッカイ
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ローマ字 |
Keio gijuku keizai gakkai
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日付 |
出版年(from:yyyy) |
2011
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出版年(to:yyyy) |
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作成日(yyyy-mm-dd) |
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更新日(yyyy-mm-dd) |
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記録日(yyyy-mm-dd) |
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形態 |
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上位タイトル |
名前 |
三田学会雑誌
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翻訳 |
Keio journal of economics
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巻 |
103
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号 |
4
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年 |
2011
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月 |
1
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開始ページ |
705(137)
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終了ページ |
743(175)
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ISSN |
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ISBN |
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DOI |
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URI |
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JaLCDOI |
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NII論文ID |
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医中誌ID |
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その他ID |
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博士論文情報 |
学位授与番号 |
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学位授与年月日 |
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学位名 |
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学位授与機関 |
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抄録 |
本稿では, 中国の自転車産業からみた華南地域と, 台湾企業の展開からみた華南地域という二つの角度から華南地域をとらえ, 華南の自転車産業の事例を通じて, 経済制度改革と対外開放との絡み合いがもたらした産業の発展と構造変化について検討を試みた。
華南地域では, 広州から深圳およびその周辺への産地の重心の移転と, 国有企業から非国有企業への担い手の交替が観察された。特に台湾系企業の進出が華南地域での担い手の交替を進め, その拠点展開が両岸の一体化と, 大陸主要産地の自転車産業のレベルアップを主導している。
This study considers the South China region from two perspectives, South China region viewed from China's bicycle industry and South China region viewed from developments by Taiwanese companies; it considers the developments and structural changes created by the relationships between economic system reforms and opening to foreign companies, investigating South China's bicycle industry as a case study.
In the South China region, the shift in the production core's center of gravity from Guangzhou to Shenzhen and surrounding areas as well as the transition from state-owned enterprises to non-state-owned enterprises were observed. In particular, the advancement of Taiwanese companies progressed the replacement of the driving force in the South China region; such developments have led to cross-strait unification and upgrading of the bicycle industry in the mainland major producing centers.
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目次 |
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キーワード |
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NDC |
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注記 |
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言語 |
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資源タイプ |
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ジャンル |
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著者版フラグ |
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関連DOI |
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アクセス条件 |
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最終更新日 |
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作成日 |
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所有者 |
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更新履歴 |
Jun 5, 2014 | | フリーキーワード, 抄録, 本文 を変更 |
Jul 8, 2015 | | 抄録, 本文 を変更 |
Nov 2, 2021 | | JaLCDOI を変更 |
Nov 4, 2021 | | 出版者 ローマ字 を変更 |
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インデックス |
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関連アイテム |
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