慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

Home  »»  Listing item  »»  Detail

Detail

Item Type Article
ID
AN00224504-20020128-0401  
Preview
Image
thumbnail  
Caption  
Full text
AN00224504-20020128-0401.pdf
Type :application/pdf Download
Size :1.4 MB
Last updated :Jun 3, 2016
Downloads : 1061

Total downloads since Jun 3, 2016 : 1061
 
Release Date
 
Title
Title 戦後台湾における「国語」運動の展開 : 魏建功の役割をめぐって  
Kana センゴ タイワン ニ オケル 「コクゴ」 ウンドウ ノ テンカイ : ギ ケンコウ ノ ヤクワリ オ メグッテ  
Romanization Sengo Taiwan ni okeru "kokugo"undo no tenkai : Gi Kenko no yakuwari o megutte  
Other Title
Title The launch of the post-war Mandarin promotion campaign in Taiwan  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 黄, 英哲  
Kana  
Romanization Huang, Ying-che  
Affiliation 愛知大学助教授  
Affiliation (Translated) Aichi University  
Role  
Link  
Edition
 
Place
東京  
Publisher
Name 慶應義塾大学法学研究会  
Kana ケイオウ ギジュク ダイガク ホウガク ケンキュウカイ  
Romanization Keio gijuku daigaku hogaku kenkyukai  
Date
Issued (from:yyyy) 2002  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
 
Source Title
Name 法學研究 : 法律・政治・社会  
Name (Translated) Journal of law, politics, and sociology  
Volume 75  
Issue 1  
Year 2002  
Month 1  
Start page 401  
End page 427  
ISSN
03890538  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract

 
Table of contents
はじめに
一 国府の台湾文化再構築政策
 (一) 「台湾接管計画綱要」
 (二) 台湾省行政長官公署の具体策
二、魏建功の赴台
 (一) 戦後初期の「国語」学習状況
 (二) 魏建功の赴台
三、台湾省国語推行委員会の設立
 (一) 魏建功の構想
 (二) 台湾省国語推行委員会の設立と工作内容
おわりに
 
Keyword
 
NDC
 
Note
山田辰雄教授退職記念号
 
Language
日本語  
Type of resource
text  
Genre
Journal Article  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Jun 03, 2016 16:19:44  
Creation date
Jun 03, 2016 16:19:44  
Registerd by
mediacenter
 
History
 
Index
/ Public / Faculty of Law / Journal of law, politics, and sociology / 75 (2002) / 75(1) 200201
 
Related to