アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN00150430-00000132-0343.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:421.6 KB
|
Last updated |
:Jun 13, 2014 |
Downloads |
: 4313 |
Total downloads since Jun 13, 2014 : 4313
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
ミニマル・ミュージックとコンセプチュアリズムの展開 : スティーヴ・ライヒとソル・ルウィット, その先行作家たちとの比較を通じて
|
カナ |
ミニマル・ミュージック ト コンセプチュアリズム ノ テンカイ : スティーヴ・ライヒ ト ソル・ルウィット, ソノ センコウ サッカタチ トノ ヒカク オ ツウジテ
|
ローマ字 |
Minimaru myujikku to konsepuchuarizumu no tenkai : Sutivu Raihi to Soru Ruwitto, sono senko sakkatachi tono hikaku o tsujite
|
|
別タイトル |
名前 |
Development of minimal music and conceptualism : Steve Reich and Sol LeWitt, comparing with the preceding artists
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
篠田, 大基
|
カナ |
シノダ, ヒロキ
|
ローマ字 |
Shinoda, Hiroki
|
所属 |
水戸芸術館学芸員
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
三田哲學會
|
カナ |
ミタ テツガクカイ
|
ローマ字 |
Mita tetsugakukai
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2014
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
哲學
|
翻訳 |
|
巻 |
|
号 |
132
|
年 |
2014
|
月 |
3
|
開始ページ |
343
|
終了ページ |
366
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
As Steve Reich (1936–) admits, his essay "Music as a Gradual Process"(1968), in which he describes the basic idea of minimal music, has some analogies with the claims of sculptor/painter Sol LeWitt(1928–2007) in "Paragraphs on Conceptual Art"(1967) and "Sentences on Conceptual Art" (1969). Associating these connections with early 1960s' pre-minimalist works by La Monte Young(1935–) which became the model of "concept art" coined by Henry Flynt (1940–), musical minimalism and conceptualism developed alongside one another in the 1960s. This paper aims to delineate the development of minimal music (from Young to Reich) in connection with the transfiguration of concept [/ual] art(from Flynt to LeWitt).
Young, Reich, and LeWitt shared an aesthetic of concentration on the singular activity of generating work. Attracted to the basis in Young's works consisting of word instructions, Flynt regarded the instruction as a "concept"; Young, however, focused on the results of the activities following the instructions. As a reaction to Flynt, LeWitt emphasized physical form derived from concepts, making the work-generating process more rigorous; at the same time, Reich established his idea of "musical process" by interpreting Young's results of activities as results of processes.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
特集 : 論集 美学・芸術学 : 美・芸術・感性をめぐる知のスパイラル(旋回)
|
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|