慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

ホーム  »»  アイテム一覧  »»  アイテム詳細

アイテム詳細

アイテムタイプ Article
ID
AN00150430-00000132-0343  
プレビュー
画像
thumbnail  
キャプション  
本文
AN00150430-00000132-0343.pdf
Type :application/pdf Download
Size :421.6 KB
Last updated :Jun 13, 2014
Downloads : 4313

Total downloads since Jun 13, 2014 : 4313
 
本文公開日
 
タイトル
タイトル ミニマル・ミュージックとコンセプチュアリズムの展開 : スティーヴ・ライヒとソル・ルウィット, その先行作家たちとの比較を通じて  
カナ ミニマル・ミュージック ト コンセプチュアリズム ノ テンカイ : スティーヴ・ライヒ ト ソル・ルウィット, ソノ センコウ サッカタチ トノ ヒカク オ ツウジテ  
ローマ字 Minimaru myujikku to konsepuchuarizumu no tenkai : Sutivu Raihi to Soru Ruwitto, sono senko sakkatachi tono hikaku o tsujite  
別タイトル
名前 Development of minimal music and conceptualism : Steve Reich and Sol LeWitt, comparing with the preceding artists  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 篠田, 大基  
カナ シノダ, ヒロキ  
ローマ字 Shinoda, Hiroki  
所属 水戸芸術館学芸員  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
東京  
出版者
名前 三田哲學會  
カナ ミタ テツガクカイ  
ローマ字 Mita tetsugakukai  
日付
出版年(from:yyyy) 2014  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 哲學  
翻訳  
 
132  
2014  
3  
開始ページ 343  
終了ページ 366  
ISSN
05632099  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
As Steve Reich (1936–) admits, his essay "Music as a Gradual Process"(1968), in which he describes the basic idea of minimal music, has some analogies with the claims of sculptor/painter Sol LeWitt(1928–2007) in "Paragraphs on Conceptual Art"(1967) and "Sentences on Conceptual Art" (1969). Associating these connections with early 1960s' pre-minimalist works by La Monte Young(1935–) which became the model of "concept art" coined by Henry Flynt (1940–), musical minimalism and conceptualism developed alongside one another in the 1960s. This paper aims to delineate the development of minimal music (from Young to Reich) in connection with the transfiguration of concept [/ual] art(from Flynt to LeWitt).
Young, Reich, and LeWitt shared an aesthetic of concentration on the singular activity of generating work. Attracted to the basis in Young's works consisting of word instructions, Flynt regarded the instruction as a "concept"; Young, however, focused on the results of the activities following the instructions. As a reaction to Flynt, LeWitt emphasized physical form derived from concepts, making the work-generating process more rigorous; at the same time, Reich established his idea of "musical process" by interpreting Young's results of activities as results of processes.
 
目次

 
キーワード
 
NDC
 
注記
特集 : 論集 美学・芸術学 : 美・芸術・感性をめぐる知のスパイラル(旋回)
 
言語
日本語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Journal Article  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Jun 13, 2014 13:39:24  
作成日
Jun 13, 2014 13:39:24  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
 
インデックス
/ Public / 文学部 / [哲学] 哲学 / 132 (201403)
 
関連アイテム
 

ランキング

最も多く閲覧されたアイテム
1位 新自由主義に抗す... (427) 1st
2位 斎藤隆夫の「粛軍... (340)
3位 慶應義塾図書館史... (271)
4位 認知文法から考え... (265)
5位 M&Aにおける... (263)

最も多くダウンロードされたアイテム
1位 <<Qu'... (1470) 1st
2位 新参ファンと古参... (437)
3位 731部隊と細菌戦 ... (314)
4位 日本における美容... (268)
5位 新自由主義に抗す... (267)

LINK

慶應義塾ホームページへ
慶應義塾大学メディアセンターデジタルコレクション
慶應義塾大学メディアセンター本部
慶應義塾研究者情報データベース