慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

ホーム  »»  アイテム一覧  »»  アイテム詳細

アイテム詳細

アイテムタイプ Article
ID
AN0006957X-00000081-0049  
プレビュー
画像
thumbnail  
キャプション  
本文
AN0006957X-00000081-0049.pdf
Type :application/pdf Download
Size :326.4 KB
Last updated :Aug 25, 2016
Downloads : 665

Total downloads since Aug 25, 2016 : 665
 
本文公開日
 
タイトル
タイトル Video-self-monitoringの汎用性の拡大  
カナ Video-self-monitoring ノ ハンヨウセイ ノ カクダイ  
ローマ字 Video-self-monitoring no hanyosei no kakudai  
別タイトル
名前 Expansion of the applicability of video-self-monitoring  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 関根, 悟  
カナ セキネ, サトル  
ローマ字 Sekine, Satoru  
所属 慶應義塾大学大学院社会学研究科心理学専攻  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  

名前 山本, 淳一  
カナ ヤマモト, ジュンイチ  
ローマ字 Yamamoto, Junichi  
所属 慶應義塾大学文学部  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
東京  
出版者
名前 慶應義塾大学大学院社会学研究科  
カナ ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン シャカイガク ケンキュウカ  
ローマ字 Keio gijuku daigaku daigakuin shakaigaku kenkyuka  
日付
出版年(from:yyyy) 2016  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 慶応義塾大学大学院社会学研究科紀要 : 社会学心理学教育学 : 人間と社会の探究  
翻訳 Studies in sociology, psychology and education : inquiries into humans and societies  
 
81  
2016  
 
開始ページ 49  
終了ページ 61  
ISSN
0912456X  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
This review first examined the effects of self-monitoring and video feedback on the acquisition of social, communicative, everyday life, and motor skills in persons with developmental disabilities. The effects of two types of self-monitoring procedures were evaluated. For in vivo self-monitoring, the participants were asked to perform tasks and record the responses concerning these tasks. The competition of performing and recording responses would interfere with the acquisition of the tasks and inhibit the fluency of the performance. For video self-monitoring, the participants were asked to concentrate on performing the task after which they were asked to monitor the video and record their responses. This kept the performance at higher level. As for video feedback, the participants were informed as to whether their response was correct or incorrect. This procedure provided feedback concerning the task and reinforced the performance and recording response in the self-monitoring procedure. Finally, we discussed the applicability of these procedures for children with developmental disabilities and who have limited language and behavior repertoire.
 
目次

 
キーワード
video self-monitoring  

video feedback  

in vivo self-monitoring  

applied behavior analysis  

developmental disability  
NDC
 
注記
論文
 
言語
日本語  

英語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Departmental Bulletin Paper  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Aug 25, 2016 16:34:35  
作成日
Aug 25, 2016 16:34:35  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
 
インデックス
/ Public / 社会学研究科 / 慶応義塾大学大学院社会学研究科紀要 / 81 (2016)
 
関連アイテム
 

ランキング

最も多く閲覧されたアイテム
1位 出生率及び教育投... (790) 1st
2位 『うつほ物語』俊... (482)
3位 新自由主義に抗す... (379)
4位 731部隊と細菌戦 ... (355)
5位 『疱瘡除』と『寿... (253)

最も多くダウンロードされたアイテム
1位 Predicting crypt... (2451) 1st
2位 家族主義と個人主... (1918)
3位 731部隊と細菌戦 ... (566)
4位 猫オルガンとはな... (529)
5位 中和滴定と酸塩基... (460)

LINK

慶應義塾ホームページへ
慶應義塾大学メディアセンターデジタルコレクション
慶應義塾大学メディアセンター本部
慶應義塾研究者情報データベース