慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

ホーム  »»  アイテム一覧  »»  アイテム詳細

アイテム詳細

アイテムタイプ Article
ID
AN0006957X-00000079-0001  
プレビュー
画像
thumbnail  
キャプション  
本文
AN0006957X-00000079-0001.pdf
Type :application/pdf Download
Size :491.7 KB
Last updated :Aug 7, 2015
Downloads : 1873

Total downloads since Aug 7, 2015 : 1873
 
本文公開日
 
タイトル
タイトル ポスト・ボイヤーのスカラーシップ論  
カナ ポスト・ボイヤー ノ スカラーシップロン  
ローマ字 Posuto Boiya no sukarashippuron  
別タイトル
名前 Scholarship reconsidered revisited : the controversy after Ernest L. Boyer  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 間篠, 剛留  
カナ マシノ, タケル  
ローマ字 Mashino, Takeru  
所属 慶應義塾大学大学院社会学研究科教育学専攻後期博士課程3年, アメリカ高等教育  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  

名前 原, 圭寛  
カナ ハラ, ヨシヒロ  
ローマ字 Hara, Yoshihiro  
所属 慶應義塾大学大学院社会学研究科教育学専攻後期博士課程3年, アメリカ高等教育  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  

名前 翟, 高燕  
カナ ジェー, コーエン  
ローマ字 Zhai, Gaoyan  
所属 慶應義塾大学非常勤, リテラシー論  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  

名前 塔, 娜  
カナ  
ローマ字 Ta, Na  
所属 慶應義塾大学大学院社会学研究科教育学専攻後期博士課程単位取得退学, キャリア教育論  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
東京  
出版者
名前 慶應義塾大学大学院社会学研究科  
カナ ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン シャカイガク ケンキュウカ  
ローマ字 Keio gijuku daigaku daigakuin shakaigaku kenkyuka  
日付
出版年(from:yyyy) 2015  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 慶応義塾大学大学院社会学研究科紀要 : 社会学心理学教育学 : 人間と社会の探究  
翻訳 Studies in sociology, psychology and education : inquiries into humans and societies  
 
79  
2015  
 
開始ページ 1  
終了ページ 14  
ISSN
0912456X  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
This paper examines how concepts of scholarship, especially scholarship of teaching and learning (SoTL) and scholarship of engagement (SoE), have developed among academic theorists based on Ernest L. Boyer's Scholarship Reconsidered (1990).
To break out of the monotonous old debate of teaching versus research, Boyer attempted to redefine the meaning of scholarship. He proposed four types of scholarship -discovery, integration, application, and teaching— and insisted that they be equally respected. Since Boyer's proposition, many scholars have actively debated what scholarship is, and new concepts of scholarship, such as SoTL and SoE, have been developed.
Recently, American scholarship has had two important tendencies: one is disaggregated, specific, and concrete; the other is aggregated, holistic, and abstract. Advocates of the former regard the new types of scholarship, such as SoTL and SoE, as extensions of one of Boyer's original four types. Hence, these advocates believe SoTL to be an extension of scholarship of teaching and SoE to be an extension of scholarship of application. These arguments provide concrete representations of scholarship, something that Boyer did not provide, and this helps people recognize the significance of teaching and learning or service and outreach. SoTL and SoE programs are useful in helping convince people that the work of teaching and learning
should be evaluated. Because the call for accountability is strong today and certain specialized appointees typically focus their energies on only one of the traditionally integrated faculty functions, administrators and scholars are likely to welcome new types of scholarship. This specific and concrete concept has succeeded in appropriately evaluating work that Boyer had earmarked for evaluation.
However, this concept of scholarship contains a weakness that disregards Boyer's principles. If one sees SoTL and SoE as merely developmental ideas of the scholarship of teaching and the scholarship of application, and as programs or activities concerning them, the possibility of conflict among research, teaching, and service arises anew. Hence, another conceptual type of scholarship has emerged: the comprehensive type, which advocates regard as a construction of Boyer's four forms of scholarship or a principle for constructing them. In this way, scholars regard SoTL as scholarship that emphasizes teaching and learning and SoE as a form that emphasizes service. This new, comprehensive type of scholarship yields a critical perspective on specific types. Boyer offers the four types of scholarship as a common ground concept that all academic professions must share, and comprehensive scholarship advocates the importance of the types of thinking inherent in those four original types. Advocates of comprehensive scholarship attempt to reconstruct Boyer's four types flexibly, so that American academic professions can foster diversity and share common ground.
 
目次

 
キーワード
scholarship  

scholarship of teaching and learning  

scholarship of engagement  

Ernest L. Boyer  

diversity with dignity  

スカラーシップ  

SoTL  

SoE  

アーネスト・ボイヤー  

威厳ある多様性  
NDC
 
注記
論文
 
言語
日本語  

英語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Departmental Bulletin Paper  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
May 18, 2016 10:16:50  
作成日
Aug 07, 2015 13:29:21  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
May 18, 2016    フリーキーワード, 抄録, 著者 を変更
 
インデックス
/ Public / 社会学研究科 / 慶応義塾大学大学院社会学研究科紀要 / 79 (2015)
 
関連アイテム
 

ランキング

最も多く閲覧されたアイテム
1位 新自由主義に抗す... (427) 1st
2位 斎藤隆夫の「粛軍... (340)
3位 慶應義塾図書館史... (271)
4位 認知文法から考え... (265)
5位 M&Aにおける... (263)

最も多くダウンロードされたアイテム
1位 <<Qu'... (1470) 1st
2位 新参ファンと古参... (437)
3位 731部隊と細菌戦 ... (314)
4位 日本における美容... (268)
5位 新自由主義に抗す... (267)

LINK

慶應義塾ホームページへ
慶應義塾大学メディアセンターデジタルコレクション
慶應義塾大学メディアセンター本部
慶應義塾研究者情報データベース