慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

ホーム  »»  アイテム一覧  »»  アイテム詳細

アイテム詳細

アイテムタイプ Article
ID
AN0006957X-00000078-0017  
プレビュー
画像
thumbnail  
キャプション  
本文
AN0006957X-00000078-0017.pdf
Type :application/pdf Download
Size :378.3 KB
Last updated :Jan 22, 2015
Downloads : 724

Total downloads since Jan 22, 2015 : 724
 
本文公開日
 
タイトル
タイトル カレッジの教授課程と専門職養成の関係 : 1777–1828 年のイェールの事例を中心として  
カナ カレッジ ノ キョウジュ カテイ ト センモンショク ヨウセイ ノ カンケイ : 1777 – 1828ネン ノ イェール ノ ジレイ オ チュウシン トシテ  
ローマ字 Karejji no kyoju katei to senmonshoku yosei no kankei : 1777 – 1828nen no Yeru no jirei o chushin toshite  
別タイトル
名前 The relationship between courses of instruction and professional training at colleges: focusing on the case of Yale College, 1777–1826  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 原, 圭寛  
カナ ハラ, ヨシヒロ  
ローマ字 Hara, Yoshihiro  
所属 慶應義塾大学大学院社会学研究科教育学専攻後期博士課程3年  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
東京  
出版者
名前 慶應義塾大学大学院社会学研究科  
カナ ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン シャカイガク ケンキュウカ  
ローマ字 Keio gijuku daigaku daigakuin shakaigaku kenkyuka  
日付
出版年(from:yyyy) 2014  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 慶応義塾大学大学院社会学研究科紀要 : 社会学心理学教育学 : 人間と社会の探究  
翻訳 Studies in sociology, psychology and education : inquiries into humans and societies  
 
78  
2014  
 
開始ページ 17  
終了ページ 29  
ISSN
0912456X  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
This study examines the relationship between courses of instruction and professional training provided at colleges from the latter half of the eighteenth century to the early nineteenth century, with a particular focus on Yale College. 
In previous studies, education in American colleges during this period has been described as "civil education" or "education for leadership." According to these descriptions, the role of college education is to form students' minds and not merely to acquire knowledge for students to use after graduation. However, many American colleges, including Yale, were founded primarily as schools for instructing students in religious service. This objective was especially prominent at Yale during Thomas Clap's term as president. Therefore, what was the relationship between the courses of instruction offered at American colleges and later professional training? If the two were distinct, when did the separation begin to occur? This study offers answers to these questions by examining curricula changes at Yale between 1777 and 1828, when professional schools and their courses of instruction were first established.
This study concludes that the courses of instruction at American colleges were not distinct from professional training until the mid-nineteenth century. In particular, existing courses of instruction in the college were changed to correspond with the foundation and objectives of the newly founded professional schools at Yale. This relationship was a consequence of the perceived connection between the cognitive effect of college instruction and the use of the knowledge acquired in college. Previous studies tend to overlook this aspect. Furthermore, this was adopted not only at Yale but also at Harvard and other American colleges in this era.
 
目次

 
キーワード
Yale College  

Professional Training  

Liberal Arts  

Courses of Instruction  

イェール・カレッジ  

専門職養成  

リベラル・アーツ  
NDC
 
注記
論文
 
言語
日本語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Departmental Bulletin Paper  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Jan 22, 2015 12:33:23  
作成日
Jan 22, 2015 12:33:23  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
 
インデックス
/ Public / 社会学研究科 / 慶応義塾大学大学院社会学研究科紀要 / 78 (2014)
 
関連アイテム
 

ランキング

最も多く閲覧されたアイテム
1位 出生率及び教育投... (790) 1st
2位 『うつほ物語』俊... (482)
3位 新自由主義に抗す... (379)
4位 731部隊と細菌戦 ... (355)
5位 『疱瘡除』と『寿... (253)

最も多くダウンロードされたアイテム
1位 Predicting crypt... (2451) 1st
2位 家族主義と個人主... (1918)
3位 731部隊と細菌戦 ... (566)
4位 猫オルガンとはな... (529)
5位 中和滴定と酸塩基... (460)

LINK

慶應義塾ホームページへ
慶應義塾大学メディアセンターデジタルコレクション
慶應義塾大学メディアセンター本部
慶應義塾研究者情報データベース