アイテムタイプ |
Article |
ID |
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プレビュー |
画像 |
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キャプション |
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本文 |
AN00003152-00000045-0031.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
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Size |
:3.1 MB
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Last updated |
:Nov 13, 2008 |
Downloads |
: 3445 |
Total downloads since Nov 13, 2008 : 3445
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本文公開日 |
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タイトル |
タイトル |
公共図書館へのマーケティング概念導入の意義 : 「公共性」に基づく外部環境適応の視座
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カナ |
コウキョウ トショカン エノ マーケティング ガイネン ドウニュウ ノ イギ : 「コウキョウセイ」 ニ モトズク ガイブ カンキョウ テキオウ ノ シザ
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ローマ字 |
Kokyo toshokan eno maketingu gainen donyu no igi : "kokyosei" ni motozuku gaibu kankyo tekio no shiza
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別タイトル |
名前 |
Significance of introducing marketing concept to public libraries : viewpoint for adapting to outside environment based on the concept of "public responsibility"
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カナ |
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ローマ字 |
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著者 |
名前 |
塩崎, 亮
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カナ |
シオザキ, リョウ
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ローマ字 |
Shiozaki, Ryo
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所属 |
国立国会図書館
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所属(翻訳) |
National Diet Library
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役割 |
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外部リンク |
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版 |
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出版地 |
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出版者 |
名前 |
三田図書館・情報学会
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カナ |
ミタ トショカン ジョウホウ ガッカイ
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ローマ字 |
Mita toshokan joho gakkai
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日付 |
出版年(from:yyyy) |
2001
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出版年(to:yyyy) |
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作成日(yyyy-mm-dd) |
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更新日(yyyy-mm-dd) |
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記録日(yyyy-mm-dd) |
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形態 |
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上位タイトル |
名前 |
Library and information science
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翻訳 |
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巻 |
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号 |
45
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年 |
2001
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月 |
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開始ページ |
31
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終了ページ |
71
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ISSN |
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ISBN |
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DOI |
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URI |
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JaLCDOI |
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NII論文ID |
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医中誌ID |
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その他ID |
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博士論文情報 |
学位授与番号 |
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学位授与年月日 |
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学位名 |
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学位授与機関 |
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抄録 |
The purpose of this article is to propose introducing a marketing concept to Japanesepublic libraries for adapting to the outside environment. ln the first part, marketing concept inpublic libraries is defined as a key concept to build a long-term relation with various stakeholders including customers and improve the effect on the whole society. Secondly, “publicresponsibility of libraries” is summarised as the basis of marketing in public libraries. One is tocorrect market failure from the viewpoint of economics, and the other is to contribute to theformation of public knowledge from the viewpoint of sociology. ln the third part, the authoradvocates nich strategy as the optimal solution to such social expectation. Furthermore, theframework of competitive analysis aiming to understand the outside environment is suggested.
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目次 |
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キーワード |
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NDC |
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注記 |
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言語 |
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資源タイプ |
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ジャンル |
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著者版フラグ |
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関連DOI |
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アクセス条件 |
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最終更新日 |
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作成日 |
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所有者 |
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更新履歴 |
Nov 12, 2008 | | フリーキーワード, 本文 を変更 |
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