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AN00003152-00000045-0031  
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本文公開日
 
タイトル
タイトル 公共図書館へのマーケティング概念導入の意義 : 「公共性」に基づく外部環境適応の視座  
カナ コウキョウ トショカン エノ マーケティング ガイネン ドウニュウ ノ イギ : 「コウキョウセイ」 ニ モトズク ガイブ カンキョウ テキオウ ノ シザ  
ローマ字 Kokyo toshokan eno maketingu gainen donyu no igi : "kokyosei" ni motozuku gaibu kankyo tekio no shiza  
別タイトル
名前 Significance of introducing marketing concept to public libraries : viewpoint for adapting to outside environment based on the concept of "public responsibility"  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 塩崎, 亮  
カナ シオザキ, リョウ  
ローマ字 Shiozaki, Ryo  
所属 国立国会図書館  
所属(翻訳) National Diet Library  
役割  
外部リンク  
 
出版地
 
出版者
名前 三田図書館・情報学会  
カナ ミタ トショカン ジョウホウ ガッカイ  
ローマ字 Mita toshokan joho gakkai  
日付
出版年(from:yyyy) 2001  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 Library and information science  
翻訳  
 
45  
2001  
 
開始ページ 31  
終了ページ 71  
ISSN
03734447  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
The purpose of this article is to propose introducing a marketing concept to Japanesepublic libraries for adapting to the outside environment. ln the first part, marketing concept inpublic libraries is defined as a key concept to build a long-term relation with various stakeholders including customers and improve the effect on the whole society. Secondly, “publicresponsibility of libraries” is summarised as the basis of marketing in public libraries. One is tocorrect market failure from the viewpoint of economics, and the other is to contribute to theformation of public knowledge from the viewpoint of sociology. ln the third part, the authoradvocates nich strategy as the optimal solution to such social expectation. Furthermore, theframework of competitive analysis aiming to understand the outside environment is suggested.
 
目次

 
キーワード
 
NDC
 
注記

 
言語
日本語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Journal Article  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Nov 12, 2008 17:17:57  
作成日
Apr 20, 2007 10:22:06  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
Nov 12, 2008    フリーキーワード, 本文 を変更
 
インデックス
/ Public / 文学部 / [図書館・情報学] Library and information science / 45 (2001)
 
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