アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AA12043414-20180000-0023.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:1.0 MB
|
Last updated |
:Mar 14, 2019 |
Downloads |
: 854 |
Total downloads since Mar 14, 2019 : 854
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
イギリスから見た日本の中国語教育 : 学習指導要領の問題を中心に
|
カナ |
イギリス カラ ミタ ニホン ノ チュウゴクゴ キョウイク : ガクシュウ シドウ ヨウリョウ ノ モンダイ オ チュウシン ニ
|
ローマ字 |
Igirisu kara mita Nihon no Chūgokugo kyōiku : gakushū shidō yōryō no mondai o chūshin ni
|
|
別タイトル |
名前 |
Exploring Chinese language education in Japan through comparisons between Japan and the UK : discussing the course of study designed by the MEXT
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
山下, 一夫
|
カナ |
ヤマシタ, カズオ
|
ローマ字 |
Yamashita, Kazuo
|
所属 |
慶應義塾大学理工学部准教授
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
吉川, 龍生
|
カナ |
ヨシカワ, タツオ
|
ローマ字 |
Yoshikawa, Tatsuo
|
所属 |
慶應義塾大学経済学部准教授
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学外国語教育研究センター
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ガイコクゴ キョウイク ケンキュウ センター
|
ローマ字 |
Keiō gijuku daigaku gaikokugo kyōiku kenkyū sentā
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2018
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
慶應義塾外国語教育研究
|
翻訳 |
Journal of foreign language education
|
巻 |
15
|
号 |
|
年 |
2018
|
月 |
|
開始ページ |
23
|
終了ページ |
45
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
In recent years, primary and secondary foreign language education in Japan has been going through major changes in the run up to the Japanese education ministry's new 'Course of Study' containing various policies influenced by the CEFR. Chinese language education in Japanese universities will need to respond to such changes by 1) considering how to respond to the new intake of graduating high school students educated under the new policies and 2) identifying elements of the new course that can be beneficially incorporated into Chinese language education in Japanese universities. In the belief that Chinese language education in Europe, where the CEFR originated, can serve as a useful reference, the authors observed classrooms in the UK, noting ; 1) the division of speaking into separate interaction and production components produced positive results. 2) many educators are passionately involved in developing authentic teaching materials 3) plurilingualism and pluriculturalism, which will not be reflected in the Japanese 'Course of Study', have a central role in the UK, where some non-standard varieties of Mandarin Chinese are also taught. We hope to inspire the development of new teaching materials based on these principles by sharing our findings with our colleagues across Japan.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|