アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AA12043414-20160000-0065.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:362.0 KB
|
Last updated |
:Mar 13, 2017 |
Downloads |
: 801 |
Total downloads since Mar 13, 2017 : 801
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
Extensive reading in a university EFL classroom : issues of fluency, vocabulary, and proximity
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
別タイトル |
名前 |
大学英語教育における多読の実践 : 速読と語彙の増加について
|
カナ |
ダイガク エイゴ キョウイク ニ オケル タドク ノ ジッセン : ソクドク ト ゴイ ノ ゾウカ ニ ツイテ
|
ローマ字 |
Daigaku eigo kyoiku ni okeru tadoku no jissen : sokudoku to goi no zoka ni tsuite
|
|
著者 |
名前 |
Shea, David P.
|
カナ |
シェイ, デビット
|
ローマ字 |
|
所属 |
慶應義塾大学商学部准教授
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学外国語教育研究センター
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ガイコクゴ キョウイク ケンキュウ センター
|
ローマ字 |
Keio gijuku daigaku gaikokugo kyoiku kenkyu senta
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2016
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
慶應義塾外国語教育研究
|
翻訳 |
Journal of foreign language education
|
巻 |
13
|
号 |
|
年 |
2016
|
月 |
|
開始ページ |
65
|
終了ページ |
83
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
As universities move to offer content classes in the medium of English, students face the challenge to handle large amounts of reading. Research in English as a Foreign Language (EFL) suggests that extensive reading (ER) can strengthen fluency as well as improve attitudes toward reading. While most ER researchers recommend graded readers, sociocultural approaches suggest that shared texts may also prove effective. In this paper, I report on a qualitative investigation of a required first-year reading class which incorporated selective components of ER : a large quantity of interesting text, read for enjoyment with a focus on meaning, not translation. Students overwhelmingly endorsed ER, reporting faster reading speeds and more positive attitudes, yet a number of students felt that their vocabulary declined, due to skipping unknown words. However, diagnostic tests suggested that although academic vocabulary may have declined slightly, general vocabulary likely increased. While a modified ER approach may be effective, it may be helpful to supplement reading with vocabulary practice and to "sell" students on the idea of ER.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|